Waarom praten mensen kinderachtig tegen mijn dochter?

Mamamimi
Nieuw
Famisurfer sinds : 23/02/2007 Mimi, , 2020 jaar
kinderen : geen!

27/02/2007 om 21:54:09

Hallo, het klinkt misschien een gekke vraag maar ik krijg het er op mijn zenuwen van dat mensen tegen mijn dochter van 2 kinderachtig beginnen te praten. Ze begrijpt heus wel gewoon Nederlands! Vooral in mijn schoonfamilie begint iedereen kindertaal te brabbelen zodra Jolien in de buurt komt Ik denk dan : maar doe toch normaal Ja, ok ze is het eerste kleinkind in de familie maar toch... Vinden julie dat ik overdrijf of kan ik er toch eens iets van zeggen? Dan zal ik wel op een aantal zere tenen trappen natuurlijk! Maar hoe kan zij nu vooruitgang maken als iedereen een olifant 'fant' begint te noemen of 'maat' in plaats van 'tomaat'
Citeren

CJ11
Nieuw
Famisurfer sinds : 27/02/2007 Carine, , 2020 jaar

05/03/2007 om 9:01:28

Ik vind dat je hier gerust iets van kan zeggen. Want inderdaad, hoe kan zij nu de juiste uitspraak lere als er kindertaal tege haar gesproke wordt? Probeer het vriendelijk aan te pakke en dan kunne ze eigenlijk ni echt boos worde e... Zeg dat je liever hebt dat ze meteen de juiste woorde leert... Succes
Citeren

Mama_van_Jelle
Nieuw
Famisurfer sinds : 23/02/2007 Annemie, , 2020 jaar

06/03/2007 om 23:08:01

Hey Mimi, ik denk ook dat je wel op een vriendelijke manier kan vragen om er mee op te houden als het u in die mate stoort. Toch denk ik niet dat de taal van het kind er erg onder zal lijden hoor... Ze zal toch wel het nodige leren... Blijkbaar vindt ge taal belangrijk dus als ze van haar mama als altijd het goede voorbeeld hoort is dat al veel... Wacht maar tot ze naar school gaat en daar vele, mooie woorden leert... dan ga je je nog ergeren [:1:]
Citeren

Karen
Nieuw

04/05/2007 om 10:23:09

Tja.... kalm blijven!
Citeren

ikke
Nieuw

20/06/2007 om 22:03:37

koedjie, koedjie, ta ta, maat ... fant gah gah
Citeren

Lore
Nieuw

05/07/2007 om 20:37:17

Ik herken dit. Mijn familie gebruikte ook zo van die woordjes...een tuuttuut ipv auto of een woef ipv hond. Van zodra ze zulke uitspraken maakten, verbeterde ik hen door vb te zeggen. Neen hoor geen tuuttuut maar een auto en die doet tuuttuut. Ze zijn er gewoon zelf mee opgehouden om in die babybrabbeltaal te praten tegen mijn zoontje. Waarschijnlijk werkte het op hun zenuwen dan ik hen constant zat te verbeteren.
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Livingstone Museum - mine
Bij aankoop in onze winkel geniet u van 10% korting, enkel o...
Circus!
- Gratis jongleerset...
Archeosite en Museum van
Korting van 10% voor de eigenaar en op vertoon van de Famido...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341