Grappige uitspraken kinderen

Michael
Nieuw
Famisurfer sinds : 13/03/2007 Michael, Blankenberge, 49 jaar
kinderen : geen!

30/03/2007 om 18:30:09

In dezelfde katholieke sfeer : mijn moeder gaf me als kind altijd een kruisje op het voorhoofd en zei dan heel stilletjes en snel "god zegent u, god bewaart u", met de nadruk op de ze- en de -waa. Toen ik hetzelfde deed bij mijn jonger neefje, zei ik naar het schijnt : "tot zeven januari".
Michael...op z'n Engels !
Citeren

Gast
Nieuw

05/04/2007 om 7:57:10

Mijn zoontje van 2 en een half had een trui aan waarvan de mouwen een beetje lang waren en plots zei hij: "mama vouw mijn mouwen eens wat om want mijn handen zien niks, hoor!" Alleen al de toon waarop hij het zei was heel grappig. [:4:] [:4:]
Citeren

dirkstje
Nieuw

06/04/2007 om 16:02:54

Toen mijn schoonouders nog caf hielden was er daar ook een vinkelokaal bij. Na iedere "zetting" moesten die zwarte stokken waar ze de liedjes van dat gekooid beestje op markeerden, afgekuist worden. Onze kleine spruit, toen een jaar of 3 mocht telkens met de oudste klant, "Fiekske" die stokken opkuisen. Een tijd later in school stond de lerares met de zwarte geijkte meterstok vooraan in de klas met de vraag "Wie weet wat dit is?" Die van ons, overenthousiast, de vinger omhoog, en met als antwoord "Een vinkestok juffrouw"... Die kon zich niet meer houden en moest haar gezicht van de klas afwenden. Dit voorval gaat heden ten daage nog in de rangen aldaar mee. Groeten en nog een leuke dag gewenst, Dirk.
Citeren

fielie
Nieuw
Famisurfer sinds : 03/04/2007 sylvie, , 2020 jaar

17/04/2007 om 18:52:38

Mijn dochtertje was 4 op het moment dat de meiklokjes bloeiden. In de tuin vroeg ze mij welke bloemetjes dit waren en ik zei tegen haar "meiklokjes". Waarop ze onmiddellijk reageerde met: "zijn dat 'jouw'klokjes?". "neen", antwoordde ik, "het zijn meiklokjes". "Jaja, jouwklokjes", kreeg ik terug. "Maar nee, meiklokjes, omdat deze meestal bloeien in de maand mei", probeerde ik haar dan maar uit te leggen. Ik denk dat ze het een beetje moe was en ze antwoordde me kordaat: "ja zeg, 'ons'klokjes h". Dit blijft voor altijd in ons geheugen hangen, en het is bijna een jaar geleden.
Citeren

postindebox
Nieuw

26/04/2007 om 10:08:57

Geweldig toch h! Ik vind het echt super deze berichtjes te lezen! Keep them coming dus! :-)
Citeren

Icewoman
Nieuw
Famisurfer sinds : 28/02/2007 Nancy, , 2020 jaar

26/04/2007 om 12:29:24

Mijn zoontje van 3 kan er ook iets van. Deze morgen als hij zijn kleertjes aan had, vroeg hij of dat zijn grote kleertjes waren en dan nu met de auto mocht rijden. Laatst kwam hij af: "Mama, ik heb iets gezien!!" "Wat heb je gezien?" vroeg ik "papa heeft een piemel op zijn rug" het bleek een schoonheidsvlekje te zijn.... en zo zijn er nog tal van voorbeelden Grz Nancy
Citeren

Gast
Nieuw

03/05/2007 om 12:32:44

[:4:]
Citeren

Gast
Nieuw

11/05/2007 om 9:15:32

onze dochter van 3 jaar was uit volle borst aan het zingen van "vis vis lange vis die vanacht gevangen is". Ik zong luid en duidelijk mee. Daarop vroeg onze dochter van 4 "mama waarom moet die vis naar de gevangenis?". We hebben er nog zo meegemaakt maar eigenlijk zou je het onmiddellijk moeten opschrijven anders vergeet je het. Dus vanaf nu loopt iedereen met papier en balpen rond!!
Citeren

Icewoman
Nieuw
Famisurfer sinds : 28/02/2007 Nancy, , 2020 jaar

25/05/2007 om 17:16:33

Mijn zoontje vroeg laatst: mama, heb jij ook een piemel? Ik antwoord neen, jongens hebben een piemel en meisjes hebben een spleetje, waarop hij: neen mama, jongens hebben ook een kleedje.
Citeren

Gast
Nieuw

01/06/2007 om 10:45:12

onze dochter van 2 houdt van dieren. op wandeling met mama en oma vertelden we over de verschillende namen: een mama-schaap is een ooi, een babyschaap een lam .. ze draaide zich om en vroeg 'en een oma-sjaap ?'
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Gasthuismuseum St.-Dimpna
Korting van 1,00 op vertoon van de famidookaart....
Gasthuismuseum St.-Dimpna
Korting van 1,00 op vertoon van de famidookaart....
Karpediem
gratis vormpje om thuis mee verder te experimenteren...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341