27/11/2007 om 11:20:42
[quote=annet_v]Hey Ludo!
Ik ben zelf meter van een superjongen, hij is er momenteel drie. Onze kleine ukkepuk spreekt al sinds hij kan prate drie talen! Zijn mama is Nederlandstalig, zijn papa is Joegoslavisch en hij woont in de Ardennen... En hij spreekt de drie talen even goed. Ik denk dat het dus wel mogelijk is om die drie talen met hem te spreken. Hij leert vanzelf alles wel hoor, maar kdenk dat het misschien inderdaad wel een goed idee is om elk één taal tegen hem te spreken (bv jij engels, je vrouw portugees en de rest van de familie nederlands). Je gaat nog heel wat leuke situaties tegemoet! Zo was hij twee en wij hadden net een zwembad gekocht. We lieten hem dat zien en hij vond dat geweldig en riep echt uit: Piscine, piscine! En ik zei: Zwembad. Hij bekeek me echt alsof hij ik superdom was en zei: Maar meter, zwembad IS piscine! :) Je gaat het geweldig vinden als je kindje kan tellen en de kleuren in verschillende talen kan opzegge!
Proficiat met de zwangerschap![/quote]
HE, mijn man is afkomstig van wat nu servie is,nl novi-pazar.Van welke regio zijn die mensen van jougoslavie als je het niet erg vind dat ik je dit vraag.
Het is altijd leuk voor mijn man om nieuwe mensen te leren kennen van zijn land.
Citeren