Speelt je kind genoeg buiten?

Janneke
Sympathiek
Famisurfer sinds : 30/06/2008 Janneke, , 51 jaar
kinderen : geen!

01/07/2008 om 12:15:38

Uit onderzoek van TNS NIPO, in opdracht van Jantje Beton, blijkt dat 29% van alle ouders vindt dat hun kinderen te weinig buitenspelen. Ouders vinden buiten spelen belangrijk: ze geven het een 8,3. Belangrijkste genoemde redenen dat kinderen niet genoeg buiten spelen zijn: 53% tv/computer 22% geen kinderen in de buurt om mee te spelen 18% onveilige verkeerssituatie 11% onvriendelijke leeftijdsgenootjes Speelt jouw kind voldoende buiten? Nu het zomer is, en de dagen langer zijn merk ik dat het leven zich steeds meer buiten afspeelt. Het is als moeder best lastig een balans te vinden tussen enerzijds veiligheid en anderzijds je kind ruimte geven om buiten te spelen. Hoe doen jullie dat?
Janneke
Citeren

Baccara1
Nieuw
Famisurfer sinds : 10/05/2008 karen, , 44 jaar

02/07/2008 om 17:51:02

[color=magenta]Bij ons mag ze buiten spelen in de tuin maar op straat niet vind ik veel te gevaarlijk met alles wat er gebeurt tegen woordig. Wel mag ze buiten spelen op straat als ik aan de auto bezig ben dan mag ze in de buurt fietsen want dan zie ik haar maar anders niet.[/color] [:1:]
Citeren

madieken
Nieuw
Famisurfer sinds : 07/08/2008 madieke, , 2021 jaar

14/08/2008 om 17:58:11

Wij wonen in een vrij rustige straat, waar alleen bestemmingsverkeer rijdt. De kinderen spelen dan ook vooral 'voor' het huis, en in het speeltuintje dat op steenworp afstand ligt. Op de achtertuin zijn ze helaas compleet uitgekeken, want voor mezelf zou ik dat het rustigste vinden: veilig de kinderen in de achtertuin.
Citeren

bibi_1000
Nieuw
Famisurfer sinds : 28/04/2008 birgit, , 42 jaar

28/08/2008 om 21:33:43

Wij hebben een grote tuin, gelukkig. Ik speelde als kind steeds op straat met de buurmeisjes en -jongens, maar dat zou ik mijn kinderen nu niet meer toelaten. Auto's racen voorbij, om nog maar te zwijgen van mensen met slechte bedoelingen... Onze kids spelen regelmatig buiten, al is dat met zo'n weer geen evidentie.
Citeren

madieken
Nieuw
Famisurfer sinds : 07/08/2008 madieke, , 2021 jaar

29/08/2008 om 17:48:10

Dat is interessant wat je daar zegt! Ik lees ook steeds artikelen waarin wordt verteld dat ouders hun kinderen steeds minder durven buiten te laten spelen. Inderdaad om de redenen die jij noemt: druk verkeer en 'enge' mensen. Ik herken dit helemaal, maar toch schijnen moderne kinderen door de voorzichtigheid van hun ouders tekort te komen aan 'ouderwets' vertier, als hutten bouwen en de buurt verkennen. Dingen die wij ouders zelf wel hebben kunnen doen. Is de wereld echt zoveel onveiliger geworden?
Citeren

margreet
Nieuw

20/09/2008 om 22:56:53

hallo, bij ons kan het redelijk veilig, alleen doen de buurtkinderen zo lelijk tegen mijn zoontjes, ze mogen niet meedoen met spelletjes en niemand heeft tijd als mijn zoontjes ergens aanbellen en vragen wie herkent dit en wat doe je eraan? ( ik heb het al aan andere ouders gevraagd maar die ontkennen dat er iets is, maar ze worden gewoon genegeerd en willen dus eigenlijk nu niet meer naar buiten want"er is toch niemand die met ze wil spelen) ik word er heel verdrietig van, die beteuterde gezichtjes......
Citeren

jannekeweer
Sympathiek
Famisurfer sinds : 30/06/2008 Janneke, , 51 jaar

22/09/2008 om 9:33:50

Margreet, ik kan me voorstellen dat het je verdriet doet. Zelf vind ik dit soort dingen ook altijd moeilijk. Zou het misschien helpen als je eens een buurtkinderfeestje organiseert, met allerlei spelletjes en zo? Dan nodig je de buurtkinderen bij je thuis uit, en dan leren ze jouw zoontjes wat beter kennen, en wellicht ontstaat er dan toch een soort band. Ik zou dan aan de ouders vragen wanneer hun kinderen kunnen, de data noteren, en vervolgens het feestje op de datum dat iedereen kan plannen. Zo ben je verzekerd van gasten. Op het feestje kun je dan spelletjes doen die gericht zijn op kennismaken, en samen dingen doen. Mocht dit niet helpen, dan kun je je kinderen helpen met z'n tween buiten te spelen. Koop bijv. nieuw stoepkrijt, bellenblaas en benadruk dat ze samen ook heel veel leuke dingen kunnen doen. Maak van de nood een deugd.
Janneke
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Onderstebove
Goed om weten is dat bij het afsluiten van een geboortelijst...
Ballonvaarten en helikopt
10 % korting op vertoon Famidookaart...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341