Grotemensenspelletjes?!

Nieuw
Famisurfer sinds : 05/03/2007 Mieke, , 2020 jaar
kinderen : geen!

09/03/2007 om 21:57:56

Onlangs was er een vriendje van mijn 7-jarige dochter komen spelen en op een moment heb ik het vriendje horen vragen wil je met me vrijen? en toen ging hij dicht bij haar zitten en begon hij haar zowat te strelen en kussen te geven... Ik ben er niet helemaal uit of zij het leuk vond of niet, maar ik vind het zo raar! Is ze niet veel te jong voor zon dingen?! Hoe kan ik haar uitleggen dat ze niet zomaar alle spelletjes moet meespelen?
Citeren

CJ11
Nieuw
Famisurfer sinds : 27/02/2007 Carine, , 2020 jaar

23/03/2007 om 8:30:31

dat vind ik toch ook te jong hoor! maar ja, krijg het maar eens uitgelegd aan zo'n kind....
Citeren

Nieuw
Famisurfer sinds : 05/03/2007 Mieke, , 2020 jaar

26/03/2007 om 23:25:13

Ik heb het er subtiel over gehad met de mama van het vriendje en blijkbaar heeft hij dat ook nog tegen andere meisjes gezegd. Ze heeft het er nu blijkbaar wel met hem over gehad en ik heb hem niet meer op zo'n spelletjes of uitspraken betrapt. Ik blijf nu wel meer in de buurt als hij nog komt spelen! Wat ze hem net gezegd heeft weet ik niet, maar het schijnt ergens toch iets uitgehaald te hebben. Oef!
Citeren

CJ11
Nieuw
Famisurfer sinds : 27/02/2007 Carine, , 2020 jaar

29/03/2007 om 8:56:28

idd fieuw, die manne beginne er steeds vroeger mee e :)
Citeren

Gast
Nieuw

04/05/2007 om 11:42:47

Ze willen gewoon kopiren h. Ze zijn zich niet echt volledig van bewust van wat ze doen
Citeren

inge
Nieuw

06/06/2007 om 11:55:35

Het voorval met dit jongetje is natuurlijk opgelost, maar je kan niet altijd bij je dochter zijn. Als je ongerust bent er over lijkt het me goed om er toch met haar nog eens over te praten. Sommige dingen zijn leuk voor volwassenen, maar kinderen kunnen het heel vervelend vinden. Als iemand iets doet dat ze niet leuk vindt mag ze nee zeggen. als die niet luistert moet ze het tegen jou komen zeggen of tegen iemand anders, want dat mag niet. Zij is altijd de baas over haar lichaam. Je kan er een spelletje van maken: je bent de baas over jouw buik, over jouw armen,... Zo overlopen jullie alle lichaamsdelen. Dat blijft hangen bij een kind. Er bestaan ook goede voorlichtingsboekjes om hierover op een eenvoudige manier te praten met kinderen (vb "dat nare gevoel, Martine Delfos"). We moeten ze niet onnodig bang maken, maar als we er zelf over praten is de kans groter dat ze nee zullen zeggen en het ons komen vertellen als er toch iets gebeurt.
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Bb Maestro ASBL
rduction de 10% pour le 2me enfant de la famille...
Kralenenzo
Leden van de famidooclub krijgen op vertoon van de kaart 5% ...
Zwembad Aqualand
10% korting op een duikopleiding PADI Open Water Diver...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341