Hoe kinderen voorbereiden dat papa weggaat?

Triest

26/01/2007 om 12:54:24

Hey mijn man verteld mij een maand geleden dat hij bij mij en onze 2 kindjes van 4 en 6 jaar weggaat. hij is verliefd op een collega waar hij binnen 2 weken al bij gaat wonen. Voor mij was het een hele schok. We waren al 8 jaar gelukkig samen, en ik had het nauwelijks zien aankomen. We hebben het de kinderen nog niet verteld, maar de tijd dringt! hoe hebben jullie dat aan jullie kindjes verteld? ik heb het er moeilijk mee en vooral voor de oudste dat eigenlijk wel een overgevoelig meisje is. wie kan er goede tips geven uit jullie ervaringen hiermee? alvast bedankt
Citeren

Mia

26/01/2007 om 14:18:37

Ik zou in eenvoudige bewoordingen alles proberen uit te leggen. Maar toch benadrukken dat jullie beiden van hen blijven houden en dat op dit punt niets zal veranderen. Vele kinderen denken dat het hun fout is dat de ouders uit elkaar gaan.
Citeren

Alice

26/01/2007 om 14:58:27

Hoi hoi, wat erg voor jou en jouw kinderen... Zelfs als je je kinderen nog niks verteld hebt, zullen ze vast wel al gevoeld hebben dat er iets aan de hand is en dat je er de laatste tijd neerslachtig bijwoont. Het zou me verwonderen dat je dergelijke schok kan verbergen... Leg hen daarom SAMEN zo snel mogelijk uit hoe de vork in de steel zit en aarzel niet om te herhalen dat het niets zal veranderen aan jullie liefde voor hen... Zeg er ook uitdrukkelijk bij dat ze niet voor 1 van jullie moeten kiezen want het gevoel dat ze moeten kiezen, is echt hartverscheurend voor een kind...
Citeren

Triest

12/02/2007 om 13:17:44

Voila... ik heb het verteld. Toch heb ik het gevoel dat ze het nog niet helemaal beseffen: vooral de jongste niet. De oudste precies wat meer, maar die houdt zich "voorlopig" sterk. [:1:]
Citeren

dominique1
Nieuw
Famisurfer sinds : 03/03/2007 Dominique, , 2020 jaar
kinderen : geen!

03/03/2007 om 20:21:17

Dat is zo'n moeilijke situatie... Een hoop jaren geleden is mijn man ook verliefd geworden op een vrouw die hij kende via zijn werk. We hebben het toen allemaal heel moeilijk gehad, maar gelukkig waren onze jongens toen nog klein en hebben we het nooit echt moeten aanbrengen. Ze voelden het wel aan, al die spanningen. Maar uiteindelijk heeft mijn man toen besloten dat hij echt nog voor zijn gezin wou gaan en is hij zwaar professionele hulp gaan zoeken. Het heeft niet veel gescheeld, maar we zijn erdoor gekomen. Ik kan niet meteen veel helpen misschien, maar ik wens je het allerbeste toe...
Citeren

Jens
Nieuw
Famisurfer sinds : 14/03/2007 Jens, , 2020 jaar

14/03/2007 om 11:52:59

Ik ben momenteel aan het scheiden van mijn vrouw en wij hebben een zoontje van bijna 5. Ik heb in de Fnac een boekje gekocht waarin met tekeningen en aangepast aan zijn leeftijd uitgelegd wordt hoe het leven er na een scheiding voor een kind uitziet en dat er ook positieve gevolgen zijn (2 eigen kamertjes, 2 keer Sinterklaas,...). Het probleem is : hij wil het boekje niet inkijken. Als ik het hem wil voorlezen vraagt hij om een ander verhaaltje of hij wil gaan spelen. Van mijn vrouw hoef ik in deze geen hulp te verwachten aangezien zij het ook moeilijk heeft met mijn vertrek. Weet er iemand hoe ik dit moet aanpakken ?
Citeren

dominique1
Nieuw
Famisurfer sinds : 03/03/2007 Dominique, , 2020 jaar

16/03/2007 om 22:44:46

Jens, Ik ben er heel zeker van dat je zoontje heel erg goed de spanning tussen jou en je vrouw aanvoelt en dat het daarom zo moeilijk is hem ervan te overtuigen dat er ook voordelen zijn. Misschien vindt hij het helemaal geen fijn idee om twee kamertjes te hebben ipv n omdat hij zich dan minder thuis gaat voelen enz?
Citeren

sissie
Nieuw

22/04/2007 om 21:19:31

Hey, als er kinderen bij een scheiding zijn, is het nooit makkelijk. Ikzelf zit in een scheidingproces. Onze verstandhouding is best ok en dochter (5j) weet van niets. Pas na de zomer gaan we apart wonen. Maar ondertussen gaat ze wel op vakantie met alleen en alleen mama. Iedereen zegt ons nog niets te zeggen tegen haar, maar is dat wel verstandig??
Citeren

ik-ben-jules
Nieuw

26/04/2007 om 12:33:01

heb hier zelf (gelukkig) geen ervaring mee, maar las ergens over volgend boekje: Morgen is hij weg, van do van ranst, voor kinderen vanaf 9 jaar.... Misschien kan dit wel helpen? Veel sterkte allesinds!
Citeren

Ina
Nieuw

10/05/2007 om 14:06:26

Er zo open mogelijk over praten
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Zandsculptuurfestival
Korting van 4 euro p.p. op vertoon van Famidookaart...
Karpediem
gratis vormpje om thuis mee verder te experimenteren...
sono babis
La venue d'un personnage de votre choix, visible sur le blog...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341