Forums Koppel Samenleven Tweepersoons dekbed, of twee keer eenpersoons?

Tweepersoons dekbed, of twee keer eenpersoons?

[+] antwoorden
1
janneke   

Janneke, , 42 jaar en 7 maand
kinderen : geen!
Famisurfer sinds : 30/06/2008
Berichten bekijken

Samenleven - 11/09/2008 om 12:38:11

Tweepersoons dekbed, of twee keer eenpersoons?

Citeren
Mijn man en ik slapen onder een tweepersoons dekbed. Maar de laatste tijd heeft hij het vaak te warm, en ik te koud.

Nu zit ik te denken of het niet handiger is om twee 1-persoondekbedden aan te schaffen. Dan kunnen we het dekbed aanpassen aan onze wensen. En het is ook handiger met opmaken lijkt me.

Maar ik voel een psychologische drempel: onder 1 deken slapen geeft zo'n saamhorig gevoel. En als we onder verschillende dekens slapen, is dan de volgende stap niet verschillende bedden?

Hoe doen jullie dit? Slapen jullie samen onder een 2-persoons dekbed, of allebei onder een 1-persoonsdekbed? ligne
Janneke
TOP aan een vriend verzenden print Melden
arnie.s   

arnie, , 2012 jaar en 5 maand
Famisurfer sinds : 08/08/2008
Berichten bekijken

Samenleven - 11/09/2008 om 17:51:44

RE: Tweepersoons dekbed, of twee keer eenpersoons?

Citeren
Mijn vrouw heeft recent ons 2-persoons dekbed vervangen voor een twee 1-persoonsversies, en ik vind het maar niks.

Het is toch een soort barrière die ik moet oversteken als ik bij haar wil liggen. ligne
coise   

francoise, , 2012 jaar en 5 maand
Famisurfer sinds : 19/05/2008
Berichten bekijken

Samenleven - 14/09/2008 om 22:51:14

Citeren
Ja, ik denk toch ook dat dat een drempel is. Nu kan je in bed nog eens tegen mekaar komen te liggen en ineens zin krijgen om elkaar te verleiden, of gewoon om elkaar eens te knuffelen.
En dan moet je al echt onder elkaars dekbed gaan kruipen. Ik ben er geen voorstander van. ligne
Libbie   

Peeters, , 2012 jaar en 5 maand
Famisurfer sinds : 19/05/2008
Berichten bekijken

Samenleven - 16/09/2008 om 15:32:01

Citeren
ja, het nadeel is inderdaad dat je dan om te knuffelen onder elkaars dekbed moet kruipen hé... vervelend. spontaan knuffelen lukt niet echt dan. Trouwens met twee onder zo'n klein dekbedje, dat is ook niet alles he, dan heeft sowieso één van beide (of allebei) het koud...

is er geen andere manier? bestaat er niet zoiets waardoor je twee verschillende dekbedden toch in één verpakking krijgt? zou nog wel iets handig zijn hé ligne
peggy   

Samenleven - 11/11/2009 om 19:04:57

Citeren
Hallo,

Ik heb met m'n ex man jaren elk onder 1 1-persoons dekbed geslapen, dat wilden we alletwee. Omdat hij ook altijd veel te warm had en ik altijd koud. Wij waren het zo gewoon.

Met m'n vriend heb ik een 2-persoons dekbed, met als gevolg dat er veel getrokken wordt aan de dons en dat ik soms koud heb aan m'n rug, als ik met m'n rug naar het midden van het bed lid.

Bespreek het met je man, het is een gewoonte. Je kan er natuurlijk ook een soort dekdeken (2-persoons dan) op leggen, of hoe noem je dat.

Succes. ligne
slapert   

Samenleven - 13/11/2009 om 10:48:05

Citeren
Een lit -jumeaux dekbed (tweepersoons) is het meest prettig en gezellig. Neem een dekbed zo groot mogelijk zodat je beiden een eigen cocon creeert - minstens 240 x 220 ( voor mensen met een partner die liever wat meer heeft is er ook 260 of 280 breed) . Tegenwoordig zijn er op het gebied van klimaat controle een heleboel mogelijkheden.
Synthetisch hebben Polydaun en Silvana een mooie oplossing die ervoor zorgt dat de temperatuur constant blijft, in dons hebben Auping (breeze en mistral) en DuckyDons (Climabalance) een klimaatdekbed, de tijken van deze dekbedden zijn zo ontwikkeld dat ze optimaal ventileren en vocht makkelijker oplost.
kijk eens op : www.pillowsonline.nl ligne
missinne   

Sharon, , 2012 jaar en 5 maand
kinderen :
XX : 8 maanden,

Famisurfer sinds : 17/05/2011
Berichten bekijken

Samenleven - 17/05/2011 om 15:10:04

Citeren
Wij hebben gekozen voor een 2persoons dekbed. Oa omdat het bed dan gemakkelijker op te maken is! ligne
J_P6789   

, , 2012 jaar en 5 maand
kinderen :
marie : coming soon!

Famisurfer sinds : 28/10/2011
Berichten bekijken

Samenleven - 02/11/2011 om 10:32:14

Citeren
Ik heb nu een 2x 1pers dekbed, maar ik vind het erg onhandig! Punt 1, het is minder mooi op te maken!Punt 2, als je samen tegen elkaar aan wilt liggen, heb je altijd kieren, en krijg je het dus koud! Ik zou dus nu altijd kiezen voor een 2 pers dekbed! ligne

1

[+] antwoorden

Voordelen

Wie is online ?

v_a481

v_a481