Mijn vriend blijft nood hebben aan een druk uitgaansleven...

Karin

24/01/2007 om 19:02:27

Hallo, Ik woon nu al 4 jaar samen met mijn vriend Bert en ik begin het echt moeilijk te krijgen om met hem te blijven samenwonen. In het begin maakt we echt veel plezier samen maar sinds we zijn gaan samenwonen (en nog meer sinds ons dochtertje iets meer dan een jaar geleden geboren is) heb ik soms behoefte om gewoon knus en gezellig met hem thuis te blijven. hij heeft daar NOOIT zin in. Hij heeft een drukke job met veel stress en op vrijdag en zaterdag wil hij uitgaan... Ik kan altijd aan mijn mama vragen om op Nora te letten om met hem mee te gaan maar heb er gewoon soms geen zin in. Als ik dat dan zeg, beweert hij dat ik toch wel fel veranderd ben en dat ik saai ben geworden... En of ik nu meega of niet, Meneer gaat gewoon op stap en komt thuis in de vroege uurtjes als hij daar zin in heeft!! Vinden jullie dit normaal? Zijn er andere vrouwen die dat hebben met hun man? Kan ik eisen dat hij thuisblijft?
Citeren

Aurelie

26/01/2007 om 13:00:14

Ik zou dat toch niet leuk vinden. Wij hebben daar totaal geen behoefte aan om uit te gaan. Wij zitten liever gezellig thuis. Mijn man ging vroeger ook wel veel weg, maar hij is daar uit eigen wil mee gestopt toen we zijn gaan samenwonen. Je kan af en toe eens een glas drinken met vrienden, maar dat dat zo elk weekend is. Zeker nu je een kindje hebt. En dat heeft volgens mij niets te maken met saai zijn. Laat je niet doen he. Blijft hij dan 's anderendaags ook lang uitslapen. Want jij moet niet alles alleen doen he. Probeer anders alles nog eens uit te leggen. Ik hoop dat alles in orde komt. Veel moed!
Citeren

Karin

26/01/2007 om 17:26:15

Neen, kan er niet over klagen dat hij te lang blijft uitslapen. Met een kind in huis is dat ook bijna onmogelijk. Maar in de namiddag durft hij zich wel een paar uur in de zetel te leggen om te 'bekomen' van zijn nachtje uit of om terug energie op te doen voor het volgende uitje. Als ik hem dan vraag om iets te doen, zegt hij dat hij tijdens de week al genoeg gewerkt heeft (wat ik niet kan ontkennen) en dat het weekend dient om te rusten... En daar sta ik dan met mijn mond vol tanden!
Citeren

Virginie

28/01/2007 om 13:57:35

Ik kan je verzekeren dat ik dan niet met mijn mond vol tanden zou staan hoor! Bij mij zou die snel uit de zetel komen en 's avonds te moe zijn om nog op stap te gaan... Je kan je zo toch niet laten blijven doen!! Hij zal dat ondertussen nu wel gewoon zijn dat dat altijd lukt maar denk dat het hoog tijd is om hem wakker te schudden!! Hij was er toch ook bij toen jullie de kleine gemaakt hebben of niet???!!!
Citeren

Kristel

31/01/2007 om 12:50:03

Jij werkt toch ook in de week. Dus hij moet niet denken dat hij de enige is he.
Citeren

Gast

31/01/2007 om 16:49:04

Zo is het! Hij is even verantwoordelijk voor jullie kind als jij. Weet je wat ik zou doen? Er een dag zelf op uit trekken en hem alleen laten zitten met het kind. Kan jij je dan ook even gaan amuseren. En daarna moet je ook even bekomen h??? [:4:] Soms moet je drastisch zijn om de andere te laten aanvoelen wat hij je aandoet!
Citeren

Gast

01/02/2007 om 12:13:03

Ja maar! Die durft toch nogal hoor! Is het zijn kind of niet? [:3:]
Citeren

Karin

01/02/2007 om 16:27:43

Ja, het is zijn kind, dat weet ik ook wel maar ik heb de neiging om de confrontatie een beetje uit de weg te gaan omdat ik weet dat hij een sterkere persoonlijkheid heeft dan ik. Hij praat mij gewoon onder de tafel in en doet dan toch gewoon zijn zin!! Ik weet dat dat misschien een beetje zielig klinkt maar heb het gevoel dat ik niet sterk genoeg ben om tegen hem op te kunnen wanneer we ruzie hebben!
Citeren

onervaren-stiefmama
Nieuw
Famisurfer sinds : 02/02/2007 anke, , 37 jaar
kinderen : geen!

02/02/2007 om 13:05:49

ik persoonlijk heb dat probleem nog niet maar dat wil niet zeggen dat het niet komt heb je al eens iets met omgekeerde psichologie geprobeert? jij organiseert een avondje uit op vrijdag of zaterdag samen met de persoon die op je dochtertje zou kunnen passen resultaat hij kan niet weg hij heeft geen excuus want nu is het jou beurt hij is al dikwijls genoeg weg gemogen zonder jou jij bezwijkt niet en blijft niet thuis nu speelt het geen rol of je je amuseerd of niet dat zou bij mij trouwens niet het geval zijn maar jij gaat zo laat mogelijk naar huis en doet maar net wat hij zelf ook zou doen mischien heb je geluk en beseft hij dat het ook niet altijd even leuk is om ALEEN thuis te zitten terwijl je partner perse uit wil en anders heb je toch maar geprobeert succes
Citeren

Karin
Nieuw

02/02/2007 om 18:57:56

Ja, dat ik misschien helemaal geen slecht idee! Zal eens kijken hoe het dit week-end verloopt maar als het is zoals gewoonlijk, zou ik misschien inderdaad iets moeten organiseren voor volgend week-end!! Daarvoor zal ik wel veel moed moeten bijeenrapen maar zoals je zegt, moet ik toch IETS beginnen te proberen...
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Speelgoed Mertens - Speci
10 % korting op vertoon van de Famidookaart. Niet geldig op ...
Peps binnenspeeltuin voor
10% voor speeltuinen. Voor verjaardag en kastelen huren een...
Livingstone Museum - mine
Bij aankoop in onze winkel geniet u van 10% korting, enkel o...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341