Waarom stellen mannen vaderschap uit?

arnie
Nieuw
Famisurfer sinds : 08/08/2008 arnie, , 2020 jaar
kinderen : geen!

24/08/2008 om 19:34:23

Uit onderzoek blijkt dat mannen de neiging hebben om het vaderschap uit te stellen. Als hun vrouw toe is aan kinderen, geeft de partner vaak aan er nog niet klaar voor te zijn. Hoe zou dat komen???
Citeren

coise
Nieuw
Famisurfer sinds : 19/05/2008 francoise, , 2020 jaar
kinderen : geen!

31/08/2008 om 23:08:36

Dat is volgens mij toch omdat mannen langer "kinds" blijven, waar op zich niets mis mee is hoor. Denken jullie ook niet?
Citeren

Bruno
Nieuw

24/01/2010 om 0:02:10

Volgens mij heeft dit een paar uiteenlopende redenen... - Meestal is de man ouder dan zijn vrouw. Tegenwoordig, met alle bestaande contraceptie kiezen vrouwen zelf wanneer ze een kindje willen. Meestal is dit rond hun 23 24 dat ze de wens beginnen te uiten. (dan hebben ze al een uitgaansleven gehad, hebben ze een baan en komt de kinderwens boven. Tel daarbij op de 9 maanden productietijd + eventuele herkansingen et voil - Heden ten dage neemt de gemiddelde man het vaderschap veel serieuzer op dan pakweg 50 jaar geleden. Volgens mij speelt er dus ook een beetje faalangst in mee : 'wordt ik wel een goeie papa?' - Zekerheid speelt toch ook een rol? Heb ik een vaste job? Is onze relatie voldoende solide om er kindjes uit te laten ontstaan? Zelf was ik 32 toen mijn zoontje geboren werd , en ondertussen is er ook een dochtertje bijgekomen maar mijn vooropgestelde redenering klopt in mijn geval perfect: mijn vrouw is 7 jaar jonger dan ik , dus haar leeftijd was perfect voor het moederschap!
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
troetels kinderopvang
Voor leden van Famidoo werken wij aan het dagtarief van 22 ...
Huppeldepup
- 20 bij aankoop van een trampoline...
Kat & Koe
12 % directe korting op vertoon van je Famidooclub-kaart....
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341