Mama & mama of papa & papa?

Nieuw
Famisurfer sinds : 05/03/2007 Mieke, , 2021 jaar
kinderen : geen!

28/03/2007 om 23:00:14

Zijn er hier homokoppels of lesbische koppels met kinderen? Ik hoorde daarstraks op de trein een groepje mensen hevig discussiren over de vraag of kinderen in hun ontwikkeling zowel een mama als een papa nodig hebben. Hun conclusie was zowat dat er zeker een man en een vrouw moet aan te pas komen, maar dat die man even goed bv een oom of een buurman kan zijn. Ik weet het niet goed, maar misschien houdt dat wel steek. Wat denken jullie? [:2:]
Citeren

Fien
Nieuw

09/05/2007 om 20:49:12

Ben nu zelf niet lesbisch, maar ik vind dat ze dat even goed kunnen. Wel belangrijk dat je kinderen in een gemengde "omgeving" opgroeien. Maar dat kan evengoed ergens anders zijn dat thuis.
Citeren

Saar
Nieuw

14/05/2007 om 20:59:21

Ik vind wel dat kinderen een mama en papa nodig hebben... dit zorgt toch voor een evenwicht h.
Citeren

Nieuw
Famisurfer sinds : 05/03/2007 Mieke, , 2021 jaar
kinderen : geen!

14/05/2007 om 22:56:48

Ik ben me aan het afvragen of het tenslotte zo'n groot verschil uitmaakt: 2 mama's, 2 papa's, een mama en een papa waarvan er eentje weggaat of vlakaf 2 mama's en 2 papa's (allez ik bedoel: ouders gescheiden en met nieuwe partner, kinderen die dan in twee gezinnen thuishoren). Zolang het opvoeden met liefde gebeurt zal het in de meeste gevallen wel goed lopen. Hoop ik toch [:1:]
Citeren

ikke
Nieuw

15/06/2007 om 20:07:27

op zich is het geen verschil om een mama/mama of papa/papa te hebben, maar uit ervaring weet ik dat de homo relaties niet zo stabiel zijn en als er dan beslist wordt om kinderen kunstmatig te nemen en er komt een eind aan de relatie dan worden die kinderen weeral verscheurd tussen die 2 ouders en met een nieuwe relatie is het weeral verleidelijk om nieuwe kinderen te nemen met de nieuwe partner en weten de huidige kinderen niet meer wie wie is als broer of stiefbroer, en als daar dan weeral een eind aan die relatie komt wordt de verdeling van de kinderne wel erg complex (de uitleg is dat al) dus ik heb mijn twijfels waarom de natuur dat niet toelaat bij man/man of vrouw/vrouw koppels, zou wel een reden zijn he
Citeren

ulricke_&_maike
Nieuw

21/06/2007 om 21:48:26

Hallo iedereen. Wij zijn een lesbisch koppel, 6 jaar samen waarvan 3 jaar getrouwd. We hebben een dochtertje van 2 jaar en het tweede kindje is op komst. Zoals de meeste heterogezinnen wilden ook wij een gezinnetje starten. Jammergenoeg zijn er nog veel vooroordelen tov. lesbiennes met kinderen. In onze omgeving hebben we nog geen negatieve reacties gekregen. We zijn zo open mogelijk tegen iedereen en krijgen soms wel eens vragen van andere mensen. Meestal zijn dat vragen uit nieuwsgierigheid en die beantwoorden we zonder problemen. We zijn een "gewoon" gezin (huisje-tuintje-kindjes)maar dan wel met 2 mama's. Onze dochter heeft een mama en een moeke. Ze zal ook nooit mama tegen moeke zeggen en omgekeerd. Zoals andere kinderen ook geen mama tegen papa zeggen. We werden "gescreend" door het uz en kregen tips voor later. Sowieso zullen we onmiddellijk eerlijk zijn tegenover onze kinderen. Er zullen vragen komen, waarom ze geen papa heeft maar wel 2 mama's. Wij zijn ons daar van bewust en zullen al haar vragen beantwoorden op een manier dat zij verstaat voor haar leeftijd. Er zijn zeker genoeg mannen in haar omgeving. Als het bvb. vaderdag is, maak we iets voor haar "liefste pepe". We hebben ook bewust gekozen voor een mannelijke babysit. Sommigen vinden misschien dat er een mama EN een papa nodig is maar ik vind vooral dat een kind vooral veel liefde moet krijgen van de mensen die haar opvoeden. Hetero ouders, alleenstaande ouders, lesbische ouders... Ik denk niet dat dit zo heel belangrijk is... Ivm. die vraag of er "evenwicht" moet zijn. Ja, dit vind ik ook maar evenwicht slaat daarom niet op een mama en een papa. Geikes mama en moeke gelijken ook niet op elkaar, we zijn 2 vrouwen and that's it. We hebben een ander uiterlijk en een ander karakter ;-)
Citeren

syntia
Nieuw

29/06/2007 om 20:49:48

hallo daar moet je u niks van aantrekken. zowel een heterokoppel of lesbisch of homo iedereen kan voor kinderen zorgen. de kinderen leren er toch mee omgaan dat hun ouders anders zijn ze. ik vind dat maar normaal dat iedereen kinderen kan krijgen. of het nu door iemand anders gemaakt is en dat ge die adopteerd dat ge daarom geen kinderen moogt hebben ze. gewoon doen en niet twijfelen. mensen gaan zowiezo reageren op het feit dat er homo's of lesbiene kinderen hebben. maar ze kijken zelfs naar heterokoppels. u kinderwens niet laten schieten door andere mensen!!!!!!!!!!! alvast veel succes.
Citeren

monchichi
Nieuw

12/10/2007 om 10:49:48

Ik heb het daar helemaal niet moeilijk mee. Ben van mening dat iedereen die een kinderwens heeft die moet kunnen vervullen, binnen de grenzen die iemand persoonlijk heeft. Zo lang het kind maar in een warme en liefdevolle omgeving opgroeit. Heb zelf een vriend (homo) die heel graag een kindje zou willen. Die wens heeft hij al jaren. En zoals ik hem ken, hij zou een fantastische papa zijn. Hij heeft op dit moment geen relatie maar heeft er, na lang wikken en weken, nu toch voor gekozen om via een hele goede vriendin van hem (zij wordt draagmoeder)papa te worden. Hij beseft heel goed dat het niet makkelijk zal zijn om zijn kindje alleen groot te brengen maar hij kiest er heel bewust en met heel zijn hart voor. En ik heb daar het volste vertrouwen in dat dat goed zal komen.
Citeren

Hilde
Nieuw

02/05/2008 om 19:35:39

Ik heb een vraagje voor ulricke_&_maike of voor al wie wil reageren eigenlijk :) Ik vroeg me af of je als lesbisch koppel of homokoppel ergens terecht kan voor opvoedingsondersteuning? Of vinden jullie niet dat je specifieke vragen hebben, anders dan hetero koppels die ouders worden? alvast bedankt om te reageren! als de vraag niet echt duidelijk is vraag maar he :)
Citeren

Gast
Nieuw

25/06/2008 om 10:31:15

[quote=ikke]op zich is het geen verschil om een mama/mama of papa/papa te hebben, maar uit ervaring weet ik dat de homo relaties niet zo stabiel zijn en als er dan beslist wordt om kinderen kunstmatig te nemen en er komt een eind aan de relatie dan worden die kinderen...[/quote] Dat is niet waar, hier ben ik het niet mee eens. Een relatie tussen twee mannen of twee vrouwen kan even stabiel zijn als die van een man/vrouw. Het kan zijn dat jij dat nu anders ervaren hebt ofzo maar het is niet zo dat dat zo bij [u]iedere[/u] relatie tussen homo of lesbo is. Want hier zie ik je all homo's enzo in het algemeen vernoemt. Maar echt niet iedere homo of lesbo is zo en een stabiele relatie tussen homo's of lesbo's is dus PERFECT mogelijk!
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
DH&H bvba
Klanten van Famidoo mogen gratis parkeren. Op vertoon van uw...
Facetheaction.be GCV
Korting van €10 op vertoon van Famidookaart...
Zaza Belle, Clown, Magir
10 % korting met CODE "FAMIDOO"...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341