Hoeveel kost jullie grote vakantie?

Hanna
Nieuw
Famisurfer sinds : 03/03/2007 Johanna, , 2021 jaar
kinderen : geen!

09/03/2007 om 22:40:12

Wij willen deze zomer voor het eerst met 5 op vakantie. Ik weet niet heel goed hoeveel ons dat precies gaat kosten, maar een vakantiehuis kost blijkbaar al snel 800 euro per week en we willen misschien wel voor een dag of 10 weggaan. Daarbij komen dan nog alle andere kosten! Hoeveel besteden jullie zoal aan een grote vakantie?
Citeren

Mamamimi
Nieuw
Famisurfer sinds : 23/02/2007 Mimi, , 2021 jaar

12/03/2007 om 15:26:29

Dag Hanna, dat is inderdaad een goede vraag! Bij ons hangt het er eigenlijk vanaf. We bepalen ieder jaar bij benadering ons budget voor vakantie in functie van onze prioriteiten. Als we bv. een jaar veel in huis willen doen of onze auto aan vervanging toe is, zullen we eens een jaartje vakantie overslaan of een goedkope lastminute kiezen. Als er eens een jaar minder kosten zijn, genieten we eens van een duurdere vakantie. Dat systeem werkt goed voor ons omdat we zo nooit in de problemen raken. Ben natuurlijk nog nooit met 5 kinderen op reis geweest dus daar heb ik geen idee van maar ik denk dat je in totaal toch wel op 2000 mag rekenen. En dan moet je heus niet gek doen. De goedkoopste vakantie die ik deed was met rugzak voor 500 maar dat is met kinderen moeilijk. Mijn duurste vakantie was een week naar Egypte met cruise op de Nijl, bezoek van piramides voor 1500/persoon voor 1 week. Dus je ziet, in functie van je budget, kan je best zoeken naar de vakantie die daarin past... Veel plezier!
Citeren

Mathias
Nieuw
Famisurfer sinds : 13/03/2007 Mathias, Gent, 49 jaar

14/03/2007 om 12:44:04

Wij zijn vorig jaar met de 2 kinderen (kleuters) met de tent op reis geweest naar de Vogezen. Een tent met een paar slaapvertrekken kost al gauw 400 maar die heb je voor lange tijd. Voot 10 dagen hebben we minder dan 100 betaald voor onze staanplaats (auto incluis) en koud en warm water. Je kan zelf je potje koken of barbecuen. Reken voor zo'n reis op de prijs van de benzine en de camping, verder geef je uit wat je thuis ook uitgeeft ! Als je het goed aanpakt, zullen de kinderen vechten om de afwas te mogen doen !
Citeren

Hanna
Nieuw
Famisurfer sinds : 03/03/2007 Johanna, , 2021 jaar

21/03/2007 om 23:01:51

Gelukkig zijn we niet met 5 kinderen, maar wel met 5 in totaal: mijn man en ik en de 3 kinderen: Sven (10), Jens (9) en Bjrn (5). Met 5 kinderen lijkt het leven op zich al te duur om nog geld te kunnen uitgeven aan reizen... [:6:] Misschien kunnen we inderdaad eens uitkijken naar een leuke plek om te kamperen. Heb nog al wel fijne dingen gehoord over de Vogezen. Waar zijn jullie precies geweest?
Citeren

Mathias
Nieuw
Famisurfer sinds : 13/03/2007 Mathias, Gent, 49 jaar

27/03/2007 om 15:18:44

We zijn in Xonrupt-Longemer geweest, in een camping aan de oostelijke en meest rustige zijde van het meer. Er is een uitgestrekte zonneweide, je kan er zwemmen in heerlijk zuiver water, iets verderop zijn er waterfietsen en bootjes te huur en er zijn enkele winkeltjes en restaurantjes. Rondom zijn er bergen en je kan uitstapjes maken naar de Elzas (Colmar, Riquewihr, Kaysersberg op een halfuurtje rijden). Het is ook een heel lekkere streek ; er is de Elzasser wijn, de Munsterkaas, de zuurkool, enz. Voor 10 dagen kamperen waren we net geen 100 kwijt !
Citeren

Gast
Nieuw

04/05/2007 om 15:30:31

3000 voor ons 2
Citeren

Steetje
Nieuw
Famisurfer sinds : 12/03/2008 Stephanie, , 33 jaar

31/05/2008 om 10:54:19

[quote=Hanna]Gelukkig zijn we niet met 5 kinderen, maar wel met 5 in totaal: mijn man en ik en de 3 kinderen: Sven (10), Jens (9) en Bjrn (5). Met 5 kinderen lijkt het leven op zich al te duur om nog geld te kunnen uitgeven aan reizen... [:6:] Misschien kunnen we inderdaad eens uitkijken naar een leuke plek om te kamperen. Heb nog al wel fijne dingen gehoord over de Vogezen. Waar zijn jullie precies geweest?[/quote] Dat is al 1 van de redenen dat ik geen 3 kinderen wil, veel te duur om eens weg te gaan, liever 2 kinderen, zodat we toch zeker om de 2 jaar eens op reis kunnen gaan, dan 3 kinderen en bijna niet op reis kunnen gaan. Maarja, ieder zijn eigen gedacht daarover h [:8:] [:12:]
Citeren

goedhuys
Nieuw

03/06/2008 om 11:51:37

los van het budget dat je al dan niet vooropstelt voor vakantie is het cht wel zo dat met 3 kids op vakantie gaan sowieso altijd een pak duurder is dan met 2 vwn en 2 kids: ga maar eens na in de brochures hoeveel promotiepaketten er zijn 2 vwn + 2 kids (al dan niet op kamer) en hoeveel promotiepaketten er zijn voor 2 vwm + 3 kids !! het voordeligste is dan inderdaad kamperen of iets huren en zelf kokerellen ...
Citeren

Libbie
Nieuw
Famisurfer sinds : 19/05/2008 Peeters, , 2021 jaar

16/06/2008 om 12:01:10

Daar had ik inderdaad nog niet bij stil gestaan. Eigenlijk wel stom h! Net als dat 2 + 2 voor eenouder gezinnen ook niet voordelig is natuurlijk...
Citeren

jannekeweer
Sympathiek
Famisurfer sinds : 30/06/2008 Janneke, , 51 jaar

28/07/2008 om 17:38:12

Wij huren via marktplaats een caravan op een viersterren camping voor 450 euro, voor een week. We gaan met 7 personen! Eerst vond ik het wel spannend om van een onbekende particulier te huren, en de eerste keer dat we dat deden zijn we op een zondag eerst naar de caravan gereden om te controleren. Tot dusver zijn onze ervaringen erg positief, en het drukt enorm de kosten!
Janneke
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Lalali
Ontvang 5€ korting op je bestelling met de code FAMIDO...
Onderstebove
Goed om weten is dat bij het afsluiten van een geboortelijst...
Lalali
Ontvang 5€ korting op je bestelling met de code FAMIDO...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341