Hoeveel tv kijken?

Saskia

05/03/2007 om 10:57:52

Hallo, Mijn dochter van 5 jaar kijkt nogal veel tv; nadat ze van school komt soms tot 2 uur en in het weekend 's morgens ook enkele uren ketnet. Hoeveel kijken jullie kleuters? Groetjes
Citeren

LKPRINT
Nieuw
Famisurfer sinds : 10/03/2007 FOUZIA, , 2021 jaar
kinderen : geen!

10/03/2007 om 22:14:27

Ik heb ook al een aantal studies gelezen dat het slecht is voor een kind om zolang tv te kijken, kwestie van hun concentratievermogen en slecht slapen. Mijn kindjes krijg ik ook niet weg van die tv, juist hetzelfde mijn zoontje van 5 en dochter van 3 komen van school en zitten dan ook gemakkelijk tot 2 uur voor die tv om dan nog te zwijgen over het weekend (ook 's morgens vanaf het moment dat ze wakker zijn) wat ik nu heb gedaan, is hun weekends echt vullen. zaterdagmorgen direct naar het zwembad, daarna naar de speeltuin, thuiskomen eten, douchen en dan hebben ze toch nog behoeft om tv te kijken, wat doe je dan. ik weet het, het is niet gemakkelijk. Ik dacht gewoon van de tv eens een maand weg te doen en dan de reactie te zien, ik weet het niet, ik zeg maar wat. Nog iemand suggesties.....
Citeren

CJ11
Nieuw
Famisurfer sinds : 27/02/2007 Carine, , 2021 jaar

23/03/2007 om 8:22:06

is idd een moeilijke e! Kzou misschien toch een "stop" op het tv-gedrag zetten. Bv elke dag max een half uurtje en in het weekend een uurtje ofzo? Dan moeten ze gaan kiezen wat ze liefst zien... maar ja dan zit je natuurlijk met al die vrijgekomen tijd die je moet zien te vullen... tzal vast wel beter gaan, als het zonnetje begint te schijnen dan kan je ze de tuin in duwen en hen daar lekker laten ravotten
Citeren

jannekeweer
Sympathiek
Famisurfer sinds : 30/06/2008 Janneke, , 51 jaar

26/07/2008 om 18:45:33

Mijn kinderen kijken van 16.30 tot 17.00 als ik aan het koken ben. En na het eten, van 17.30 tot ongeveer 18 uur. In het weekend ook meer, doordat ze 's ochtends al tv kijken, en dan heb ik niet altijd de moed om me daar tegen te verzetten. Het idee je tv een maand de deur uit te doen vind ik fascinerend. Er zijn ook wel eens onderzoeken gedaan waarbij mensen dat deden, en altijd bleek, dat na een periode van aanpassing, ze allerlei leuke spelletjes gingen doen samen. Maar ik moet bekennen dat ik de tv zelf ook zou gaan missen. Na een drukke dag vind ik de tv erg ontspannend.
Janneke
Citeren

Baccara1
Nieuw
Famisurfer sinds : 10/05/2008 karen, , 44 jaar

13/08/2008 om 19:17:49

[color=magenta]Ik probeer het te houden aan 1 uur in de week en in het week-end is het wel wat langer 1 uur s'morgens en dan kijkt ze soms s'namidags of s'avonds nog eens 1 uur a 1u1/2[/color]
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
troetels kinderopvang
Voor leden van Famidoo werken wij aan het dagtarief van 22 ...
Gasthuismuseum St.-Dimpna
Korting van 1,00 op vertoon van de famidookaart....
Gasthuismuseum St.-Dimpna
Korting van 1,00 op vertoon van de famidookaart....
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341