Onderwaterlasser

Nancy

21/04/2007 om 23:26:28

Een neef wil graag onderwaterlasser worden. Hij volgt nu een opleiding basis mechanika, waar ook lassen bij zit. Nergens vinden we enige informatie waar en wat hij moet doen om waterlasser te kunnen worden. Zijn leerkrach ziet hij dit schooljaar ook niet meer en blijkbaar is er niemand die hem daarbij kan helpen. Wie weet waar we terecht kunnen? Ik vind zelf ook niets terug op internet
Citeren

griet
Nieuw
Famisurfer sinds : 02/05/2007 , , 2020 jaar
kinderen : geen!

02/05/2007 om 22:43:16

hallo Nancy, een goede studierichting vinden, is heel belangrijk. Werken doe je namelijk de rest van je leven... Goed dat je neef al weet wat hij graag wilt worden! Maar dit is natuurlijk geen evidente studierichting. Kan het voormalige PMS geen hulp bieden bij studiekeuzes? Als je bij google 'onderwaterlassen' intypt, kom je terecht bij een aantal bedrijven die zich hiermee bezig houden. Misschien kan je bij hen eens horen... Veel succes! Griet
Citeren

Edulogos
Nieuw

05/07/2007 om 19:45:19

Onderwaterlasser is een vervolgopleiding op lasser. Wie ervoor in aanmerking wil komen, moet uiteraard ook duikervaring en de nodige brevetten hebben. Beginnen met een basisopleiding mechanica (TSO) is zeker een goed idee, maar zak liever niet af naar BSO. Onderwaterlassen is niet zomaar voor iedereen weggelegd. Er komt heel wat bij kijken dus een degelijke technisch-wetenschappelijke opleiding is belangrijk.
Citeren

Gast
Nieuw

04/09/2007 om 22:12:26

Ik Zou ook graag onderwaterlasser worden ik volg nu 5de beroeps lassen in PTS Boom maar zoek al verder voor hoge school voor onderwaterlassen te volgen maar vindt er geen voor meer info =>kiwi5_[AT]-.com alvast bedankt
Citeren

Arjen
Nieuw

05/09/2007 om 9:54:50

Hallo, mijn man die is commercieel duiker en in zijn opleiding zat ook onderwaterlasser. Hij heeft deze opleiding in Schotland gevolgd (3maanden).Hij was wel al duiker van opleiding.Je kan onderwaterlasser ook volgen hier in Antwerpen, de opleiding duurt 1 jaar en dit telkens de zaterdag. Ik zal hem anders eens meer uitleg vragen als hij van zijn werk terug komt...En ik zal het indien iemand het nog wenst hier op de forum plaatsen... Dada...Vronique...XXX
Citeren

Arjen
Nieuw

05/09/2007 om 11:49:22

Hey, Je kan op de site van Syntra informatie vinden ivm onderwaterlassen, je moet op het forum van operator onderwaterwerken zoeken. Je moet wel eerst een duikopleiding volgen, dit kan ook bij hen. Je kan ook eens op de site van Professional Diving Academie zien, dat is die school in Schotland. Maar je moet wel weten dat deze opleidingen niet goedkoop zijn, je bent wel zeker om later een job te hebben. Hopelijk kunnen jullie deze info gebruiken...Nog veel geluk met jullie opleiding...
Citeren

nancy
Nieuw

16/10/2007 om 0:16:05

Beste, Ik heb een zoon van 17jaar en hij studeer voor lasser. Hij wil heel graag onderwaterlasser worden later ik heb gelezen dat Uw man een opleiding heeft gedaan en telkens op zaterdag gedurende 1 jaar.Graag had ik aan U willen vragen waar ik daar voor moet zijn.Omdat ik nergens iets kan terug vinden over scholen waar men onderwaterlassen kan volgen. Bedankt bij voorbaat, mijn mailadres is Nancy.Van.Boven[AT]telenet.be Met vriendelijke groeten Nancy,
Citeren

Gast
Nieuw

01/11/2007 om 13:10:42

al bij Bb Diving gekeken daar hebben ze veel van dat soortbanen
Citeren

Gast
Nieuw

01/11/2007 om 13:11:24

Gb diving bedoel ik sorry foutje
Citeren

Stijn
Nieuw

21/08/2008 om 18:50:31

[quote=Nancy]Een neef wil graag onderwaterlasser worden. Hij volgt nu een opleiding basis mechanika, waar ook lassen bij zit. Nergens vinden we enige informatie waar en wat hij moet doen om waterlasser te kunnen worden. Zijn leerkrach ziet hij dit schooljaar ook niet meer en blijkbaar is er niemand die hem daarbij kan helpen. Wie weet waar we terecht kunnen? Ik vind zelf ook niets terug op internet[/quote] ik ben ook al heel de tijd op zoek maar vind ook niets , maar als je iets meer weet weet wil je het dan zeggen in dees gesprek aub, en als ik iets vin zal ik dat ook zeker doen .
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Circus!
- Gratis jongleerset...
Activ Kamp - Sporthotel
Korting van 5% voor groepen vanaf 20 personen of op vertoon ...
Archeosite en Museum van
Korting van 10% voor de eigenaar en op vertoon van de Famido...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341