Lezen met kleuters

annet_v
Nieuw
Famisurfer sinds : 27/02/2007 Annet, , 2020 jaar
kinderen : geen!

01/03/2007 om 8:46:53

Ik ben zelf een echte boekenverslindster en mijn beide kindjes (5 en 2) lijken de microbe ook te hebbe... Als mama een boek of magazine leest, kruipe ze meteen in de zetel om hetzelfde te doen (al dan niet met ruzie om wie welk boekje krijgt :) ) Nu krijg ik van mijn omgeving commentaar dat ik probeer mijn kindere te slim te make, maar ik dwing hen helemaal ni om boekjes te leze, ze doen me gewoon na... Ik kan hen toch moeilijk de boekjes afneme!!! Wat denke jullie? Is dat te vroeg?
Citeren

mamafietje
Nieuw
Famisurfer sinds : 11/02/2007 Sofie, Wevelgem, 45 jaar

04/03/2007 om 13:10:37

Maar neen, dat is niet te vroeg!! Mijn kinderen waren beiden lid van de bibliotheek voor ze 1 jaar waren!! Robin (15,5mnd) kijkt heel graag boekjes en Amber hoort graag verhaaltjes vertellen!!! Ik, als kleuteronderwijzeres, zou het zeker niet afraden!! ik vertel zelf heel graag en kinderen 'leren' daar wel wat van!! Hun taal wordt er positief door benvloed en dat is toch al heel positief, vind ik!!! Dus: zeker doen!!!! Lezen is heerlijk... [:8:]
Citeren

LKPRINT
Nieuw
Famisurfer sinds : 10/03/2007 FOUZIA, , 2020 jaar

10/03/2007 om 22:15:44

mamafietje. Heeft U suggesties van welke boeken juist geschikt zijn voor kindjes van respectievelijk 5 en 3 jaar oud alvast bedankt
Citeren

mamafietje
Nieuw
Famisurfer sinds : 11/02/2007 Sofie, Wevelgem, 45 jaar

19/03/2007 om 20:21:07

Ja, dat is moeilijk om te zeggen... Hebben jullie een bib in de buurt, daar vind je heel veel boeken die meestal volgens leeftijd gesorteerd staan! Meestal neem ik voor 3 jarigen verhalen (boeken) met grote, duidelijke prenten en niet zoveel tekst erbij! Verhalen voor oudere kinderen mag al wat meer tekst bevatten!! Er zijn vele verhalen die ik graag vertel en hoor, maar daar een keuze uit halen is heel moeilijk!! Veel succes!!
Citeren

Koen
Nieuw
Famisurfer sinds : 13/03/2007 Koen, Destelbergen, 40 jaar

28/03/2007 om 17:21:26

Mijn zoontje is 3 en hij is veel bezig met n bepaald boek. Het heet "op straat" en het staat vol met foto's van dingen die je op straat (ah ja) vindt. Er zijn ook uitvouwplaatjes bij. Ik heb het gevoel dat zijn woordenschat er mede dankzij dit boek goed op vooruit gaat. Je moet natuurlijk wel in de buurt zijn om alle voorwerpen te noemen.
Koentje
Citeren

Gast1337
Nieuw
Famisurfer sinds : 07/05/2009 Myriam, , 2020 jaar

07/05/2009 om 9:39:21

Mijn twee meisjes zijn momenteel absoluut stapelgek van kapitein winokio. Ze verslinden gewoon de boekjes ervan! Ik kende hem niet, en ben er toevallig eens op Youtube op gestoten. maar hij maakt leuke boekjes met een cd'tje bij vol muziek. 1 boekje ervan is zelfs op muziek van Bach. Dat mijn kinderen (en ikzelf!) naar Bach zouden luisteren. Ik had het nooit durven denken! Hij heeft ook cd-tjes. Een ervan zijn zelfs de maaltafels op muziek van Buscemi. Ons Grietje gaat in september naar het eerste leerjaar, en zij kan de maaltafels al uit haar hoofd opzeggen! Ze kan nog niet schrijven en rekenen, maar ik ben toch een hl trotse mama!!!
Citeren

elsje
Nieuw

07/05/2009 om 9:45:06

Had ik al eens van gehoord, maar nog nooit geprobeerd. Ga ik nu zeker doen. Bedankt voor de tip!
Citeren

Lievepapa
Nieuw

24/08/2009 om 20:52:00

Hoi Annet_v, Heb zelf een zoon van 5 en een dochter van drie. Het zijn alletwee boekenwormen vanaf het moment dat ze bladzijden konden omslaan. Het grappige is dat ze alletwee hetzelfde lievelinsgboek hebben. Een verhaal met hun eigen knuffel. Ze kunnen beiden niet lezen maar ondertussen wel het hele verhaal zelf voorlezen *zo schattig*. De boekjes zijn verkrijgbaar op http://www.ikkeda.nl
Citeren

duivelalen
Nieuw
Famisurfer sinds : 26/08/2009 VEERLE, , 2020 jaar

26/08/2009 om 16:39:32

hey ik ben een onthaalmoeder en ik heb nu 2 buitenlandse kindjes van 2jaar, toen ze hier voor het eerst kwamen konden ze maximum 3 woordjes nederlands en door elke dag voor hun middagdutje telkens een klein verhaaltje voor te lezen hebben ze nu toch al een woordenschat van een kindje van 1.5 jaar dus we maken vorderingen. dan vindt ik het toch de moeite om voor te lezen en ze kijken nu ook al graag in boeken groetjes [:1:]
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Inti Washi
Gratis kleine Boliviaanse attentie bij vermelding Famidoo....
Hoevehotel Klein Noordhof
Bij vertoon van Famidookaart wordt bij aankomst het aperitie...
Inti Washi
Gratis kleine Boliviaanse attentie bij vermelding Famidoo....
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341