Aantal kinderen in eerste kleuterklas

An

13/06/2008 om 14:38:48

Mijn leisjes gaan ook naar de kleuterklas. Bij mijn oudste zaten er ook een stuk of dertig kindjes tegen het einde van het schooljaar. Na de zomervakantie gingen ze met twintig over naar het tweede kleuterklasje. Die juf is wel blij dat ze nu al naar het derde zijn want ze zijn een enorme drukke klas. Mijn andere dochter zit nu in het eerste kleutertje. Ze waren daar weer met veel te veel maar ze hebben het anders gedaan. De grootste kleuters die na de zomer over gaan zijn al over naar het tweede. De rest volgt volgend jaar. Dit is begin mei gebeurt. Ik heb bewondering voor die juffen. Ze staan elke dag klaar voor de kids, en zijn er erg lief voor. Mij zou het niet lukken! Het zijn mega juffen! [:10:]
Citeren

Isabel

14/06/2008 om 9:18:31

Toen mijn oudste dochter naar de peuterklas ging zaten ze met 38 kindjes in de klas. Smorgens was er een kinderverzorgster bij en enkele keren per week werd de klas smiddags in 2 gesplitst en werden de oudsten weggehaald om apparte opdrachten te doen. Nu mijn 2e dochter naar school (kleinere school in een kleinere gemeente) gaat zitten ze toch nog met 30 in haar klas en hoe wel ik daar tegenop zat om haar naar zo'n grote klas te doen aangezien ze zeer schuchter is, valt alles zeer goed mee. De juf doet het daar wonderbaarlijk goed. Elke keer als ze gevallen is op haar hoofd of op haar knie of waar dan ook, De juf heeft het altijd gezien en weet dat ook altijd te vertellen.Als de kinderen op uitstap gaan word er beroep gedaan op de mama's en de papa's om vrijwillig mee te gaan. Ook staan alle leerkrachten altijd klaar voor een babbel en hulp indien nodig (mijn oudste dochter heeft soms zeer zware woedeaanvallen waarbij ze mij soms slaat, bijt, schopt die wij nu samen met haar juf onder controle proberen te houden. Zij zit ook in een klas met 26 kindjes.)
Citeren

peggy

14/06/2008 om 9:19:21

Hallo, M'n dochter van 4 zit in een school van het GO! (Gemeenschapsonderwijs) en wij zijn er zeer tevreden. Het peuterklasje en 1e kleuter zit samen, 2 & 3 ook. Ze zit in klas met 15 kindjes. Alle kindjes kennen elkaar, alle juffen kennen alle kindjes. Ze gaat zeer graag naar school, ze heeft wekelijks knutselwerkjes of tekeningen mee. Ze gaan regelmatig op uitstap (kinderboerderij, toneel...). In de buurt heb je ook katholieke scholen, een vriendin haar zoontje zit er, er zijn 3 eerste kleuterklas waar er telkens 25-30 kleuters zitten. Hoe kan je in godsnaam daar nog deftig met de kinderen bezig zijn? Dit is toch onmogelijk... Maar ja, ze hebben de naam om goed te zijn. Ik heb m'n ganse leven in het Gemeenschapsonderwijs gezeten en ben er altijd zeer gelukkig geweest. Dus, als je een keuze moet maken, ga ook in het GO! eens langs, je kan altijd eens informeren hoe het eraan toe gaat. Succes verzekerd, Peggy [:1:]
Citeren

Mamabeer

14/06/2008 om 11:28:30

Ik denk dat het niet opgaat om een GO school met weinig kinderen te vergelijken met een katholieke school met veel kinderen. Bij ons in het dorp is het net omgekeerd, daar worden bussenvol kinderen naar het GO gebracht terwijl er enkele straten verder een zeer gezellig klein schooltje is van het katholieke net. [:2:]
Citeren

romiena
Nieuw
Famisurfer sinds : 10/05/2008 romiena, waarschoot, 37 jaar
kinderen : geen!

14/06/2008 om 13:34:57

Mijn dochtertje zit in de basisschool de notelaar in waarschoot. vorig jaar in juni zater er te veel kindjes in de klas en ze hebben dan een klasje bijgebouwd die dit schooljaar plechtig is geopend. de ouders werden daar nauw bij betrokken, dat was leuk. nu zit er in elke klas maar max 12 kindjes. ik hou ook van kleinschaligheid. en ik zie echt dat de kindjes daar echt opgevolgd worden. groetjes
Citeren

Baccara1
Nieuw
Famisurfer sinds : 10/05/2008 karen, , 44 jaar

15/06/2008 om 19:24:04

[color=magenta]Bij mijn dochter zitten ze met 29 in de klas ,het is wel een grote klas maar het valt heel goed mee de juf is gewoon geweldig. En na 3 jaar samen zitten zijn de kinderen elkaar gewoongeworden en hebben ze zich aan elkaar aangepast het is gewoonweg een geweldige klas. Ze worden wel gesplitst voor naar het 1ste leerjaar te gaan.[/color] [:1:]
Citeren

Mamamimi
Nieuw
Famisurfer sinds : 23/02/2007 Mimi, , 2021 jaar

15/06/2008 om 20:36:30

Onze Jolien zit nu in het eerste kleuterklasje en ze zitten daar met een 20-tal want me voor je juf toch wel het maximum lijkt... Ben toch verbaast dat er zoveel klassen zijn van 30 tot 40 kinderen... Ze hebben toch ook allemaal wat individuele aandacht nodig h...
Citeren

Nakke
Nieuw

11/07/2008 om 22:51:08

Bij mijn dochtertje (peuterklasje) zaten ze ook met 31 kindjes, dus hebben ze besloten een juf bij aan te nemen en er 2 klasjes van te maken. Dit zal zo blijven voor de volgende jaren, telkens 2 eerste kleuterklasjes, 2 tweedes enz. Het was veel te druk voor de juf, tegen dat iedereen gaan plassen was was de speeltijd om (of er hadden er al een deel in hun broek gedaan...) Dus er zijn nog goede schooltjes met aandacht voor de noden van de kindjes. [:8:]
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Karpediem
gratis vormpje om thuis mee verder te experimenteren...
BabyBaby Megastore for Ba
10% op vertoon famidookaart . Niet geldig op promoprijzen en...
Inti Washi
Gratis kleine Boliviaanse attentie bij vermelding Famidoo....
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341