Hond en kinderen

skippy

29/06/2007 om 7:18:04

hallo wij hebben een gezin met 3 kids, de 2 grote zijn al 10 en 8 en onze kleine duppie pas 2 en half wij hebben altijd honden gehad en er heeft zich nooit niks voorgedaan, de tweede gaat nu beginnen in augustus met agility mmet onze tervuurse herder, fantastisch toch. Zo zijn er ooit kinderen die doodsbang zijn van een hond dat is helemaal nie goed mensen laat jullie kinderen kennismaken op een verstandige manier met honden, ze geven zoveel vroendschap en liefde terug. [:12:]
Citeren

Gast

29/06/2007 om 9:22:58

Ik heb 2 kinderen van 4 en 7 jaar. Sinds 2 jaar hebben we nu een Jack Russell in huis. De kinderen zijn zot van Jules'ke, en hij van hun. Ik zal de hond nooit 100% vertrouwen met de kinderen alleen, maar ben er toch vrij gerust in. De hond kwam na de kinderen, dus Jules kent zijn plaats goed in het gezin. De kinderen spelen heel veel met hem en Jules laat zich soms echt merkwaardig goed doen, als het hem echt teveel wordt, gaat hij zich gewoon verstoppen in zijn slaaphokje en dan weten de kinderen ook dat het tijd is om Jules te gerust te laten. De kids leren goed om te gaan met de hond, leren dat de hond ook eten en drinken nodig heeft, en regelmatig moet worden uitgelaten. Ook Jules wasbeurten zijn grote pret voor alledrie.
Citeren

syntia

29/06/2007 om 20:02:36

ik denk niet dat dat kwaad kan. je zou best wel een huisdier kopen vanaf je kind al wat kan lopen. dan heeft ze er ook iets aan. ik heb een poes in huis gehaald toen mijn dochter 1.5 jaar was. en ze is er zo zot van he. zo leren ze ook wat van vriendschap tussen mens en dier en dat ge alles en iedereen met zachtheid moet behandelen. mijn schoonouders hebben een volwassen labarador in huis en daar maakt mijn dochter geen probleem mee. ik denk dat je gewoon moet uitkijken naar wat voor een ras ge koopt en of het al wat gewoon is ommet kinderen in de buurt te zijn. en best je kind meenemen als je een dier kiest. dan kan je ook zien wat de reactie van je kind is tegenover welk ras of dier. alvast veel succes.
Citeren

Ione

01/07/2007 om 21:10:14

Wij hadden onze hond (een beagle) zo'n 2 jaar voordat onze dochter werd geboren. Toen ik thuis kwam met onze dochter hebben we de hond uitgebreid aan haar laten snuffelen. We hebben hem ook nooit weg gezet als we haar eten gaven of als ze in haar relax zat. Natuurlijk kan je NOOIT een hond 100% vertrouwen en lieten we ze nooit alleen. Toen onze dochter begon te kruipen, kon ze het natuurlijk niet laten om van z'n eetbak te blijven. 1x keek de hond zo gemeen naar haar en werd hij onmiddellijk gestraft. Vanaf dan was dat probleem ook opgelost. Nu is onze dochter 2 1/2jaar en geloof me: zij is baas over de hond! [:7:]
Citeren

Ellenbe
Nieuw
Famisurfer sinds : 24/05/2008 Ellen, limburg, 41 jaar
kinderen : geen!

24/05/2008 om 23:15:19

ik heb een zeer grote angst dat een hond jaloers wordt en de kinderen gaat bijten, zelfs door te spelen kan hij bijten... neen ik vertrouw dat niet, op een onbewaakt moment... ik zou het me NOOIT kunnen vergeven als mijn kind of een ander kind een levenslang litteken heeft door onze hond (neen wij hebben geen hond)
Citeren

Baccara1
Nieuw
Famisurfer sinds : 10/05/2008 karen, , 44 jaar

26/05/2008 om 13:05:20

[color=magenta]Ik zou ook nooit een hond vertrouwen en alleen laten met de kinderen zelf al is het de liefste hond van de wereld.Wij hebben onze boxer moeten weg doen omdat hij jaloers was op onze dochter hij had al haar kleren kapot gemaakt en als ik mij dochter pakte moest ze er altijd tussen komen en duuwde mijn dochtertje weg dus hebben we haar weg gedaan voor er ongelukken gebeurden. We hebben er wel voor gezorgd dat ze bij iemand goed ging die personen hadden een grote tuin en nog andere honden waar ze mee kon spelen dat was wel een troost want het is altijd moeilijk om zich te schijden van een dier.[/color]
Citeren

Marie_
Nieuw
Famisurfer sinds : 16/05/2008 Marie, , 2021 jaar

27/05/2008 om 16:55:48

Een hond blijft een hond en kinderen blijven kinderen. Een vriendin van mij heeft een hond, wij hebben geen huisdieren, namenlijk een Bernard Sennen (een heel lief beest, gelukkig). Wij zaten op het terras en hun kinderen waren in de tuin aan het spelen. De hond zat ook buiten, en opeens horen wij de hond janken. Wij lopen daar naartoe en zit Thomas (zoontje van mijn vriendin en toen ik denk 4 of 5 jaar) aan de hond zijn staart te trekken. Redelijk hard ook nog. De hond had echt zeer, maar kon niet weg want Thomas had hem goed vast. Thomas begreep eerst niet goed wat hij verkeerd deed, hij was aan het spelen met de hond... Een geluk dat de hond een oud, tam en braaf beest was en begon te janken, want het ergste had ook kunnen gebeuren. Ik wil er niet eens aan denken wat er verkeerd had kunnen lopen. Kinderen blijven kinderen en honden blijven honden. Samen zetten is nooit een goed idee, in mijn ogen.
Citeren

bibi_1000
Nieuw
Famisurfer sinds : 28/04/2008 birgit, , 42 jaar

30/05/2008 om 10:54:23

Inderdaad, je weet nooit wat je kind doet met de hond als ze alleen samen zijn. Voor hem is het misschien spelen, maar kan wel de hond zeer doen. Altijd mee opletten. Zeker als het kleine kindjes zijn. als je kinderen hebt, koop je best een kindvriendelijk hond en gaan pitbull ofzo.
Citeren

lieveke
Nieuw

05/08/2008 om 20:52:24

hoikes, wat je eerst moet doen is beslissen voor wat een ras je wil gaan . Kind en hond gaan heel goed samen , maar het heel belangrijk dat je (als je eenmaal een ras hebt gekozen) puppy testjes doet voor je er eentje neemt. Is heel gemakkelijk hoor,eerst kies je reu of teef, (denk eraan dat reutje langer speels blijven dan teefjes). Heb je bv. gekozen voor teef, zet je al de reutjes opzij op een andere plaats zodat alleen de teefjes overblijven, dan pak je een bos sleutels en je smijt ze gewoon tussen de teefjes , al die verschrikt weglopen zet je weg kun je niks mee doeen (schrik hondjes bijten sneller). Al die erop af gaan zet je ook weg, (dat zijn dominante hondjes (spelen graag de baas). Al wat nu overschiet zijn goede ,je kunt die ook even op hun rug leggen en diegene die ni al teveel tegen pruttelen die moet je nemen , is een onderdanig type en ook de beste om met kinderen om te gaan . Wat je ook kunt doen is een fokker zoeken die fokt op schoonheid, die hebben zoizo al een rustiger karakter. hopenlijk heeft het wat geholpen, groetjes Lieveke
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Krokodil Sint-Niklaas
10% op vertoon van Famidookaart. OPGEPAST: Alleen geldig in ...
Livingstone Museum - mine
Bij aankoop in onze winkel geniet u van 10% korting, enkel o...
Vaderzoon.be
10% korting op vertoon van Famidookaart...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341