Altijd maar cadeautjes!

Hanna
Nieuw
Famisurfer sinds : 03/03/2007 Johanna, , 2020 jaar
kinderen : geen!

09/03/2007 om 22:50:54

Onze jongens hebben de ouders van mijn man blijkbaar liever dan mijn ouders. Ik vrees dat het puur is omdat ze van hen altijd maar cadeautjes krijgen en van mijn ouders veel minder. Je kan je kleinkinderen toch niet afkopen? Ik heb al geprobeerd voorzichtig duidelijk te maken dat ik geen verwende kinderen wil, maar het is blijkbaar een onderwerp dat heel gevoelig ligt. Ik wil ook niet dat ze ineens niet meer naar mijn kinderen omkijken of zo. Hebben jullie ook soortgelijke ervaringen?
Citeren

oma_jose
Nieuw
Famisurfer sinds : 05/03/2007 Jose, , 2020 jaar

13/03/2007 om 15:50:32

kben zelf grootmoeder en snap maar al te goed wat je bedoelt. Toen onze Vincent nog kleiner was, gaven zijn andere grootouders ook constant cadeautjes en daar krijg hij alles wat hij wou, ook lekkere dingen die thuis zogezegd verboden waren. Maar n keer je kind mee begint te denken, zal hij zich wel over de cadeautjes zetten hoor. Dan ziet hij in dat hij niet gekocht kan worden. En als het je echt stoort, zou ik er toch eens over praten. Het zijn tenslotte jouw kinderen en niet die van hen
Citeren

Floere
Nieuw
Famisurfer sinds : 21/03/2007 Jef, , 2020 jaar

26/03/2007 om 14:36:40

Ik kan me best voorstellen dat je je ongelukkig voelt met deze situatie Hanna. Zelf hebben mijn man en ik vijf kinderen grootgebracht en ondertussen hebben we tien kleinkinderen. Veel en dure cadeautjes waren er dus niet vaak bij - al kwamen onze kinderen niks te kort. Er zijn verschillende redenen waarom grootouders hun kleinkinderen verwennen met dure cadeautjes. Een ervan is dat ze dat kleine grut zo graag blij zien. Op korte termijn werkt dat natuurlijk, iedereen krijgt toch graag cadeautjes. Maar sneller dan gedacht komt het moment dat de cadeautjes niet mooi (zeg maar duur) genoeg zijn om de ontvanger nog blij te maken... en dan blijf je als gulle gever achter met een wrang gevoel. Waar kinderen nooit genoeg van krijgen is nestwarmte, geborgenheid, samen leuke dingen doen... (niet alleen met de grootouders hoor, dat geldt voor iedereen). Het klinkt ouderwets maar het toch krijgen de kinderen er nooit genoeg van!
Citeren

oma_jose
Nieuw
Famisurfer sinds : 05/03/2007 Jose, , 2020 jaar

29/03/2007 om 19:21:41

helemaal gelijk Floere! dat zijn onbetaalbare cadeautjes zeg maar!
Citeren

Gast
Nieuw

03/05/2007 om 14:52:09

kinderen kopen met geschenken.... onaanvaardbaar
Citeren

Carolein
Nieuw

03/05/2007 om 16:09:25

Wel dat vind ik ook!
Citeren

Fien
Nieuw

09/05/2007 om 21:21:42

Ik zou het er toch ook met mijn schoonouders over hebben. het kan niet de bedoeling zijn dat de kinderen een voorkeur hebben voor n van de grootouders.
Citeren

Gast
Nieuw

11/05/2007 om 9:00:29

[quote=Floere] Waar kinderen nooit genoeg van krijgen is nestwarmte, geborgenheid, samen leuke dingen doen... (niet alleen met de grootouders hoor, dat geldt voor iedereen). Het klinkt ouderwets maar het toch krijgen de kinderen er nooit genoeg van![/quote] Dat is inderdaad wat telt. Bij ons is het ook zo dat ze bij mijn schoonouders veel meer cadeautjes krijgen dan bij mijn ouders maar toch gaan de kinderen veel liever naar mijn ouders. Bij mijn ouders doen we allerlei spelletjes, staat er een speeltuin in de tuin, is mijn papa tussen de struiken een "boomhuisje" aan het maken. Geen materiele dingen, enkel veel liefde, aandacht, samen buiten en binnen spelen!! En wat de materiele dingen betreft : die zijn voor iedereen samen (de speeltuin hebben wij nooit gehad, die hebben ze voor de (7)kleinkinderen gekocht, super toch!!!). Dus je ziet afkopen helpt niet. Zelfs niet op jonge leeftijd, de onze zijn 3 en 4,5j
Citeren

nancy
Nieuw

12/05/2007 om 14:14:40

Afkopen helpt wel , dan toch op een bepaalde leeftijd. Ik ben hertrouwd en mijn ouders moeten mijn nieuwe man niet hebben dus als die bleef moest mijn zoon maar weg bij mij en zo gezegt zo gedaan. En dan een kerel van 16 die voor je staat en fier komt verkondigen dat alles nu geregeld is en dat ik niets meer zal erven maar alles voor hem zal zijn en dan ook net een nieiwe brommer gekregen. Ondertussen is die 18 en heeft hij een cabrio onder zijn gat enz. Noem je dit grootouders? Tegen mij spreken ze niet meer en ik heb ondertussen ook een dochtertje waar ze helemaal geen moeite voor doen. Ik kan er niet bij en had dit ook nooit verwacht van mijn eigen ouders.
Citeren

lynne
Nieuw
Famisurfer sinds : 10/09/2008 marleen, , 55 jaar

10/09/2008 om 11:00:41

niet treuren meisje, dit gaat voorbij. bij de schoonouders van m'n zus was dit ook zo. altijd overdreven speelgoed geven, geld,... mijn ouders waren dikwijls jaloers dat m'n zus haar kinderen liever naar de andere grootouders trokken. maar ondertussen zijn de kids , pubers geworden.... en nu vinden ze de speelgoedoma oud, burgerlijk, kinderachtig... terwijl ze bij mijn ouders altijd strenger aangepakt werden.. nu vragen ze telkens of ze mogen komen logeren.. spelen.. want bij mijn ouders is het nu leuker vinden ze. dus... troost u.
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Zwangerschapsmassage
20% korting op vertoon van uw Famidoo kaart...
Vaderzoon.be
10% korting op vertoon van Famidookaart...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341