Water water water...

Nieuw
Famisurfer sinds : 05/03/2007 Mieke, , 2021 jaar
kinderen : geen!

07/03/2007 om 15:30:49

We hebben met onze drie kinderen zon beetje hetzelfde probleem: ze drinken vanalles graag, maar water willen ze niet. Ze krijgen van ons sowieso al geen suikerrijke drankjes (Cola, Fanta,...), maar wel fruitsap, melk, chocolademelk, soep,... Ze drinken dus wel genoeg op een dag, maar gewoon water gaat er amper in. Moeten we daar iets aan doen en hoe dan?
Citeren

Mama_van_Jelle
Nieuw
Famisurfer sinds : 23/02/2007 Annemie, , 2021 jaar

08/03/2007 om 20:59:51

voor mij zijn fruitsap en chocomelk echt geen betere alternatieven dan frisdrank dus ik haal het gewoon allemaal niet in huis Het klinkt misschien streng maar dat is de enige manier voo mij bij zijn grootouders of bij vriendjes mag onze Jelle kiezen wat hij drinkt maar thuis is het water en niks anders (behalve gewone melk dan natuurlijk) als hij weer pas eens iets anders heeft gedronken, vraag hij er wel eens naar maar voor de rest is hij het gewoon want thuis is het altijd zo geweest
Citeren

Mamamimi
Nieuw
Famisurfer sinds : 23/02/2007 Mimi, , 2021 jaar

12/03/2007 om 15:27:40

Hey mama van jelle! Als er dan vriendjes komen spelen of zo, geef je dan ook geen frisdrank?
Citeren

Bart
Nieuw
Famisurfer sinds : 13/03/2007 Bart, , 48 jaar

13/03/2007 om 19:45:50

Hey Mieke, Mijn kinderen drinken bij hun mama thuis heel wat frisdranken zoals cola, Sprite,... Toen ze voor het eerst bij mij en m'n vriendin kwamen logeren, hebben we hen met een trucje "gezondere manieren" geleerd. Mijn vriendin zei hen dat ze een nieuwe speciale Spiderman-limonade had gekocht. Mijn zoontje droomde en ademde in die tijd Spiderman en was meteen enthousiast, zijn zusje volgde zonder morren. In werkelijkheid gaven we hen spuitwater met Ligac. Ondertussen mengen ze het drankje zelfs bij hun mama thuis en noemen het nog steeds "Spidermancola". Eerlijkheidshalve vermeld ik erbij dat ze op restaurant of op een terrasje andere limonades drinken maar er is nu tenminste afwisseling. Hopelijk ben je er iets mee.
Bart
Citeren

Nieuw

15/03/2007 om 0:22:23

Spidermanlimonade!!! Geniaal, ik ga ook eens zoiets proberen denk ik [:4:] Bedankt voor de hint!
Citeren

Bart
Nieuw

15/03/2007 om 12:40:29

Geniaal ? Dat moet ik mijn vriendin laten zien :-) Als je je kinderen laat helpen bij het maken van vers fruitsap, zullen ze er niet genoeg van kunnen krijgen. Laat hen zelf een paar soorten fruit kiezen, schil ze samen en werp ze met hen in de sapcentrifuge ! Je zal de tijd niet hebben om het resultaat in glazen te gieten ! En glaasje vers fruitsap per dag en binnen het jaar zijn ze vergeten hoe de dokter er uitziet :-)
Bart
Citeren

maria-maria-maria-3
Nieuw
Famisurfer sinds : 08/03/2007 maria, , 2021 jaar

16/03/2007 om 22:37:09

Ligt het aan mij, maar ik heb dus geen flauw idee wat ligac is? Klinkt wel spannend moet ik toegeven! Ik ben hl benieuwd! Verder ben ik het er zeker mee eens dat je kinderen heel enthousiast kan maken door ze te betrekken bij het maken van het sapje! Hier vinden ze t alvast geweldig om mee te centrifugen [:4:]
Citeren

Nieuw

19/03/2007 om 0:17:27

Hebben jullie ook al geprobeerd er iets van groentensap onder te mengen? [:18:] Combinaties met worteltjes of tomatensap zijn ook wel het proberen waard [:1:]
Citeren

Bart
Nieuw

20/03/2007 om 12:31:36

De combinatie van groentjes en fruit is ook mogelijk. Als je een wortel door je vers geperst appelsap centrifugeert, wordt de smaak van je appels "gelift". En wortel per vier appels doet al heel wat. Ook bij sinaasappelsap is een beetje wortel heel lekker. Voor de durvers : een heel klein beetje fijn gehakte rode peper in je fruitsap roeren ! De Mexicanen doen het al eeuwen en ze zijn nog steeds niet uitgestorven :-) Niet panikeren als je de eerste tien minuten vlammetjes uitademt, dat hoort erbij :-)
Bart
Citeren

Bart
Nieuw

20/03/2007 om 12:37:16

maria-maria-maria-3, Ligac is een siroop van rood fruit met heel veel vitamine C erin (vandaar de naam waarschijnlijk). Je vindt het in elk warenhuis, meestal bij de babyvoeding. Je kan het ook gebruiken in cocktails, om ze wat zoeter te maken.
Bart
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Inti Washi
Gratis kleine Boliviaanse attentie bij vermelding Famidoo....
Recreatiedomein De Wouter
korting van 20% op vertoon van Famidookaart...
Zandsculptuurfestival
Korting van 4 euro p.p. op vertoon van Famidookaart...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341