Mag jouw kind vegetariŽr worden?

janneke
Sympathiek
Famisurfer sinds : 30/06/2008 Janneke, , 50 jaar
kinderen : geen!

31/07/2008 om 17:54:29

Stel je kind wil ineens geen vlees meer eten. Hoe reageer jij daar op? Vanaf welke leeftijd vind je dat een kind deze beslissing zelf mag nemen?
Janneke
Citeren

Steetje
Nieuw
Famisurfer sinds : 12/03/2008 Stephanie, , 32 jaar

31/07/2008 om 20:58:50

Goh, ik zou gewoon denken dat zoiets een bevlieging is... Ik denk dat als mijn dochters bvb 15 jaar zijn, en ze willen geen vlees meer eten, je daar best niet teveel tegenin gaat, daar komt alleen maar ruzie van, en als het idd een bevlieging is, dan zal dat vanzelf overgaan... [:12:]
Citeren

Gast9290
Sympathiek
Famisurfer sinds : 30/06/2008 Janneke, , 50 jaar

02/08/2008 om 20:15:48

Zou je dan speciaal voor haar gaan koken? Dus voor haar een vegetarische variant?
Janneke
Citeren

coise
Nieuw
Famisurfer sinds : 19/05/2008 francoise, , 2020 jaar

03/08/2008 om 20:48:09

Goh, ik zou het niet weten eigenlijk. Sowieso zou mijn kind ook zo'n 15 jaar moeten zijn eer het zoiets kan beslissen. Speciaal koken omdat mijn kind vegetarisch is, pff, daar kijk ik niet naar uit. MAar ja, als het dan zo is, kan je je kind moeilijk verplichten om vlees te eten. Ik vind wel dat ik ze dan voldoende vleesvervangers moet geven, anders zouden ze wel eens ziek kunnen worden, of te weinig vitamines enzo hebben.
Citeren

Steetje
Nieuw
Famisurfer sinds : 12/03/2008 Stephanie, , 32 jaar

03/08/2008 om 23:14:58

[quote=Gast9290]Zou je dan speciaal voor haar gaan koken? Dus voor haar een vegetarische variant?[/quote] Goh, aardappelen en groenten blijven hetzelfde, als ze een vleesvervanger wil, zou ik daar niet moeilijk over doen... Of moet dat speciaal bereid worden mss? [:12:]
Citeren

nijntje_lief_konijntje
Nieuw
Famisurfer sinds : 28/04/2008 Kristien, , 46 jaar

05/08/2008 om 12:19:58

Vleesvervangers zoals quorn en toestanden, kan je volgens mij perfect gewoon apart voor je kinderen maken terwijl je voor jezelf vlees maakt. Zoveel werk lijkt me dat niet extra te zijn. Er zijn ook vegetarische hamburgers enzo, dus als jij bijvoorbeeld worsten eet, kan je vegi kind dan zo'n hamburger. Ik zou er geen problemen mee hebben, denk ik. Misschien zou ik dan zelf ook wat meer vegetarisch mee eten, want ik lust eigenlijk niet zo graag vlees.
Citeren

imelda_marcos_2
Nieuw
Famisurfer sinds : 19/05/2008 Sofie, , 2020 jaar

18/08/2008 om 15:23:14

ik zou hier eigenlijk op geen enkele leeftijd een probleem mee hebben vanaf een jaar of zes, wanneer je kind naar het eerste studiejaar gaat, begrijpt hij wel wat vegetariŽr zijn is maar ik vind dan wel dat je ook aan de rest van de levensstijl mag zien dat het met een reden is dat hij daarvoor kiest. (dus ook buiten aan tafel lief zijn voor dieren en niet de ganse tijd in een leren jas rondlopen bv) kben daar nogal een losse in eigenlijk
Citeren

arnie
Nieuw
Famisurfer sinds : 08/08/2008 arnie, , 2020 jaar

18/08/2008 om 15:58:46

Van mij mag mijn kind vegetarisch eten, zo lang ik mijn dagelijkse stukje vlees nog maar krijg. Wel zou ik het belangrijk vinden dat mijn kind alle benodigde voedingsstoffen dan nog binnen krijgt. Daar zou mijn vrouw zich dan wel eerst in moeten verdiepen.
Citeren

L_L6381
Nieuw
Famisurfer sinds : 11/07/2011 , , 2020 jaar
kinderen :
Jana

11/07/2011 om 15:39:55

Zelf ben ik op mijn negende vegetarisch geworden. Het was mijn eigen keuze. Mijn ouders hebben niet moeilijk gedaan, als ik vegetarisch wilde worden mocht ik dat doen. Er werd vanaf dat moment altijd gescheiden gekookt, als we aardappels groente vlees aten, at ik in plaats van vlees een vleesvervanger. Het heeft nooit problemen opgeleverd. Het was bij mij zeker geen bevlieging, ik ben vanaf mijn negende een overtuigd vegetariŽr. Het is de keuze van uw kind. Aangezien dit in de rubriek eetstoornissen staat wil ik er wel aan toevoegen dat ik op twaalfjarige leeftijd een eetstoornis heb ontwikkeld. Dit staat echter los van het feit dat ik vegetariŽr ben geworden.
Citeren

s_l7865
Nieuw
Famisurfer sinds : 14/08/2011 , NIJLEN, 2020 jaar
kinderen :
siebe

14/08/2011 om 15:39:05

Ikzelf ben vegetarisch,mijn dochter is 13j.we hadden besloten om haar vegetarisch op te voeden en als ze ooit vlees of vis wilde dat ze dat dan wel kreeg,ze heeft geen tekorten aan vitaminen ofzo in haar lichaam. Toen ze 3 was zijn haar vader en ik uit elkaar gegaan,op haar 8jaar wilde ze vlees proeven,maar toen haar vader dit te weten kwam kreeg ik een uitbrander van jewelste. Nu is ze bang om vlees of vis te proeven,gewoon omdat haar papa zoveel macht heeft. Maar van mij mag ze dat elk moment als ze dit wil,als ze later groter is en zelfstandiger kan beslissen denk ik niet dat ook haar vader haar nog tegen kan houden.
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden, Ö
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Familiepark De Sierk
extra plezier voor leden van Famidooclub!...
ponyplesure vzw
op vertoon van de famidookaart 2,50€ korting...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341