driftbuien bij mijn dochter van 15 mnd

meme
Nieuw
Famisurfer sinds : 20/07/2007 DENISE, , 63 jaar
kinderen : geen!

20/07/2007 om 16:26:33

Hoikes.Dat gedrag ken ik ook nog van vroeger bij mijn dochter.Amai;wat kon die tekeer gaan [:11:]Het is me gelukkig op al die tijd maar 1keer gebeurd(of echt geweldig erg)toen ik in een winkel stond.Omdat ze van mij geen snoepjes kreeg werd ze zo kwaad dat ze op de grond ging liggen roepen;tieren;stampen;ronddraaien.Ik heb van mijn hart een steen gemaakt en heb haar gezegt dat ik geen stoute kindjes wilde en dat als ze terug braaf wilde zijn ze dan maar moest nakomen.Ik ben door gegaan(op de hoek blijven kijken hoor);ik zag dat ze verschoot dat ik er niet was;ze keek rond snifte nog eens;stond op;en het liefste van al....ze zei tegen mij;ikke braaf!!!Awel;dat klopte ook want ze heeft het nooit meer gedaan.De commentaar die ik van de omstaanders kreeg was wel vandien aard dat het mij tot op heden bijgebleven is [:5:].Zou dit bij jullie ook kunnen helpen?Laat je nog iets weten?GR MOEKE [:12:]
Citeren

meme
Nieuw
Famisurfer sinds : 20/07/2007 DENISE, , 63 jaar
kinderen : geen!

20/07/2007 om 16:30:56

Hoikes;ik nog even.Zie nu pas dat het al een tijdje op het forum staat [:4:];je zal ondertussen hopelijk wel een oplossing gevonden hebben he?Ik moet beter gaan opletten dus [:6:]Maar misschien helpt het weer bij iemand anders he?GR MOEKE [:12:]
Citeren

mama_van_Annabel
Nieuw

06/08/2007 om 23:00:15

Annabel is 13 maanden en begint ook altijd te wenen en gillen als ze iets wil dat ze niet krijgt. Ik heb ondervonden dat je die dingen in een heel vroeg stadium in de kiem moet smoren. Je ziet het aan hun ogen wanneer ze iets wil doen of krijgen of pakken dat niet mag, nog voor ze n vinger heeft uitgestoken moet je al n zeggen, op zulk een manier dat ze weet dat je het meent, lage, kordate, rustige, zelfzeker stem. N. En heel belangrijk: consequent zijn nee is nee, nooit toegeven na een nee, zelf al ben je fout of denk je het kan geen kwaad, als je nee zegt moet het ook nee blijven. (het leven is niet eerlijk, leer er maar mee leven.) Als de scene dan begint dat draai je gewoon heel kordaat je rug naar haar toe tot ze een beetje bedaard is. Dat is voldoende time out voor de kleinste. Je blijft bij haar, dan moet ze niet angstig worden maar laat haar gewoon heel duidelijk je rug zien. Als ze stopt met ademen(probleem bij mijn onthaalmoeder met een ander kindje) en je bent zeker dat ze zich niet in iets verslikt dan leg je haar gewoon op de grond en ga je er terug met je rug naar staan, weet dat je nooit kan stikken door je adem in te houden, je lichaam neemt altijd de controle over om terug te ademen. En als je gaat winkelen, geef haar iets om mee te spelen en geef haar wat aandacht. Je kan ook in de supermarkt brood en vlees kopen, je hoeft de verveling niet te rekken door naar zo veel mogelijk verschillende winkels te gaan. Het moet niet te lang en te saai zijn. Veel succes, en weet jij bent baas!!! Ik zeg altijd tegen Annabel: Mama baas.
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Petit Zsa Zsa
Bij Petit zsa-zsa kan je ook een geboortelijstje leggen en d...
Karpediem
gratis vormpje om thuis mee verder te experimenteren...
Camily's
Voor Famidoo's leden, ontvang een kadobon van 5€ (geld...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341