Vanaf welke leeftijd vraag je je kinderen om zich zelf aan te kleden?

Anwy

18/02/2009 om 11:39:56

Wij hebben zelf 3 kids; een meisje van6en ntje van 3 en een zoontje van 1. De meisjes doen alles zelf uitgezonderd de kleren klaar leggen. De ene help de andere en als het niet gaat komen ze om hulp vragen. Voor het meisje van drie is het meestal wel ik dat ze aankleed. Ik had de oudste deze zomer zelf haar kleren laten klaarleggen maar daardoor lag haar kast altijd overhoop. Maar opruimen is hun taak en doen ze wel heel goed. [:22:]
Citeren

Gast7327
Nieuw
Famisurfer sinds : 04/02/2009 Milenka, , 48 jaar
kinderen :
Yoran
Gerben

21/02/2009 om 10:22:57

Hallo, wij heb 2 jongens, van 7 en bijna 6 jaar. We hebben een magneetbord opgehangen en van het internet prentjes gehaald en die op de juiste volgorde opgehangen. Dit voor de hele dag door, een aparte voor 's morgens, 's middags en 's avonds. Daar kijken ze elke keer naar en dat werkt vrij goed. Zo krijgen ze een vaste routine en ik moet niet alles elke keer herhalen. Ook werken wij met beloningssysteem. Als ze een bepaald aantal punten hebben, mogen ze een geschenkje uit de doos kiezen en dan zijn ze superblij! In het begin het aantal punten sneller laten bereiken, om ze niet te ontmoedigen. Hopelijk heb je er wat aan.
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
sono babis
La venue d'un personnage de votre choix, visible sur le blog...
Lalali
Ontvang 5€ korting op je bestelling met de code FAMIDO...
Archeosite en Museum van
Korting van 10% voor de eigenaar en op vertoon van de Famido...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341