Scheiding? Hoe pak ik dat aan?

Karolien

30/01/2007 om 19:13:37

Hallo, mijn man en ik gaan scheiden. De sfeer is echt verziekt en hoewel ik het graag zou willen, zie ik ook geen andere uitweg.. Het is wel zo dat ik mij altijd heb weggecijferd voor mijn man... Ik heb bv. mijn carrire op een laag pitje gezet zodat hij er volop kon voor gaan terwijl ik de opvoeding van de kinderen voor mijn rekening nam. Maar uit deze scheiding wil ik echt het maximum halen. Hij kan een matresse onderhouden dus ik ben niet van plan om het huis te verlaten... Weet echter niet goed hoe ik dat moet aanpakken? Moet ik dan dadelijk een advocaat inschakelen of hoe zit dat? Iemand heeft gezegd dat ik hem moet laten betrappen bij zijn matresse thuis... Is dat waar? Iemand ervaring hiermee?
Citeren

Saskia

01/02/2007 om 17:01:11

Dag Karolien, ik denk dat je best een deurwaarder kan contacteren. Zo kan hij inderdaad ter plaatse gaan vaststellen dat je man vreemdgaat. Dat bewijs zal je altijd helpen verder in de echtscheidingsprocedure... De meeste mensen in die situatie beseffen wel dat ze betrapt kunnen worden dus het zou wel kunnen dat je man waakzaam is en daarom net niet tot 's morgens bij haar blijft slapen. Die deurwaarders gaan vaak in de vroege morgen maar niet echt 's nachts... Als je man voorzichtig is, zorgt hij er waarschijnlijk voor dat hij niet betrapt zal worden... Als ik jou was, zou ik zeker een advocaat nemen, zo snel mogelijk! Hij zal je vast nuttige tips kunnen geven om niet helemaal berooid uit die scheiding te komen... Veel moed voor deze moeilijke periode!!
Citeren

Kaatje65
Nieuw
Famisurfer sinds : 27/02/2007 Kaat, , 2020 jaar
kinderen : geen!

01/03/2007 om 16:43:43

Dag Karolien, ik zou ook niet twijfelen om dadelijk een advocaat onder de arm te nemen... Heb je ondertussen al iets ondernomen?
Citeren

annet_v
Nieuw
Famisurfer sinds : 27/02/2007 Annet, , 2020 jaar

05/03/2007 om 8:48:46

Hey Karolien, meteen een advocaat inschakelen!!! Echt doen!! Mijn ouders zijn zelf ook gescheide door overspel. Mijn moeder heeft meteen een advocaat ingeschakeld en die regelt dan alles voor jou (deurwaarder enzo)... Kzou ook ni bespare op een advocaat, kwil zegge: als je er ene neemt, neem dan ne goeie! Geloof me, na de uitspraak (hopelijk zoveel mogelijk in jouw voordeel) zal je er zeker "blij" mee zijn... En idd, als hij een matresse kan onderhoude, kan hij zeker jou en de kindere onderhoude... Hij had maar moete nadenke voor hij een ander nam! Voor de rest veel sterkte!
Citeren

juridischforum
Nieuw
Famisurfer sinds : 27/04/2007 Lex, , 48 jaar

27/04/2007 om 9:27:13

Art.213.Echtgenoten zijn jegens elkaar tot samenwoning verplicht...Art.223.Indien (de verstandhouding tussen de echtgenoten ernstig verstoord is) beveelt de vrederechter,op verzoek van de andere echtgenoot,dringende voorlopige maatregelen betreffende de persoon en de goederen van de echtgenoten en de kinderen...,B.W.. In het kader van voorlopige maatregelen kan de vrederechter wel een exclusief gebruiksrecht toekennen aan de ene of de andere echtgenoot.Hij kan daarin ook een (notarile) boedelbeschrijving toestaan/opleggen en de samenwoningsplicht van de echtgenoten opschorten. De vraag om voorlopige maatregelen richt u bij verzoekschrift aan de vrederechter van de jongste echtelijke woonplaats.[b]Op verzoek levert de griffie daartoe meestal een beknopt verzoekschrift-formulier af.Het volstaat dit behoorlijk in te vullen en het rolrecht voor te schieten.[/b]Een advocaat is hiertoe meestal niet onmisbaar en ontheft de echtgenoten er niet van in persoon te verschijnen.
www.juridischforum.be
Citeren

Lies
Nieuw

14/05/2007 om 16:04:04

Bedankt!
Citeren

Gast
Nieuw

25/05/2007 om 10:35:44

hallo zekers een advokaat aannemen en op aanvraag geen cou ouderschap aangaan voor de kinderen als ze nogklein zijn heik heb da ook moeten aangaan ze was toen 7 jaar en jou kind zijn hoofd sla dan op hol hoor de ene week bij pa en de andere bij ma zekers voor jou rechten gaan en alles goe op papier laten zetten he en ook nie scheiden met een bemmiddelaar als het kan want die draaien jou gewoon een loer want van mij was in het begin zo mijn ex raade da aan en heb er 1 maand mee gewerkt en tenslotte heb ik dan met een advokaate gewerkt en is alles dan toch goe gekomen hoor en ook jou financeel hoe zetten he af en toe wa weg steken want het zal op da punt meschien ook nie gemakkelijk gaan voor jou alle laat nog iets weten hoe het verder ga met jou en veel sterkte toegewenst
Citeren

veetje
Nieuw

25/05/2007 om 10:50:57

ben hier nog eens op overspel laten nemen zal nie veel uihalen op gebied voor de echtscheiding mijn ex ging al 5 maanden vreemd met mijn beste vriendin je zal een deurwaarder betalen en da kost een bom geld en da kan dan 1 maand nog duuren word jou man nie op overspel dan betrapt dan moe je iedere keer die deur waarder aanspreken opnieuw tot hij da kan vasstellen het beste is zoals ik jou aanraad is om eenadvokaat nu al eens te raadplegen en inlichtingen kosten geen geld he ik hoop dat de kids al wa ouder zijn en ge moogt zekers nie laten van je man weg te gaan voor de kids da heb ik ook gedaan ik heb zekers 5 jaar alles geslikt van mijn ex en heb er bij gebleven voor mijn kind want hij ging al een hele tijd vreemd van inhet begin da ikke gehuwd was en tenslotte begrijpen de kinderen als ze wa ouder zijn hoe het werkelijk in mekaar stak tussen jou en je man
Citeren

hartje
Nieuw

25/05/2007 om 12:52:40

Hallo, Ik leef erg met je mee, maar ik zou je toch aanraden om eerst nog eens met je man te praten. Kunnen jullie onderling niet tot een compromis komen? Als je je man laat 'betrappen'zal jullie echtscheiding snel een vechtscheiding worden. En daar zijn de kinderen de grootste slachtoffers van. Probeer dit liefst te vermijden. Ik wens je in elk geval veel succes
Citeren

Queenie
Nieuw
Famisurfer sinds : 28/05/2007 Jenny, , 2020 jaar

28/05/2007 om 15:24:05

Dames, na het lezen van deze brieven was ik onthutst. Zoveel clichs die onze slechte naam bevestigen. Aan wat denken jullie, aan het profijt of het geluk dat je kan vinden na een echtscheiding ? Voorkom in ieder geval een vechtscheiding want dat is voor je kinderen en jezelf zeker niet ok. Uiteindelijk is het de bedoeling er van af te geraken en niet zo lang mogelijk te tergen met alle gevolgen van dien. Voor het profijt blijf je beter samen, geloof maar dat je het financiel niet beter zal hebben. Zelfs als je allimentatie ontvangt. En vooraleer je hem laat betrappen op overspel bedenk dat dit geen enkele invloed heeft op de te vorderen allimentatie. Of weet je nu al dat je eeuwig alleen zal blijven. Dus wie de bal gooit kan en mag die ook terug verwachten. Bezint eer je begint.
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Gasthuismuseum St.-Dimpna
Korting van 1,00 op vertoon van de famidookaart....
Onderstebove
Goed om weten is dat bij het afsluiten van een geboortelijst...
De Kleine Zebra
Gratis levering in Belgi en Nederland bij een bestelling va...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341