Thuisblijvende mama's

rubystar

16/05/2008 om 20:22:48

[color=gray][/color]Hello, wel heb net bericht gekregen dat er serieus overwogen wordt om mij in dienst te nemen. Wel een full-time... Zal wel zwaar zijn heb nog nooit 40uren week gedaan. Maar ik ga direct een poetsvrouw nemen zodat deze last al van mijn schouders valt. Mijn man is zelfstandig transporteur en komt nooit naar huis in de week. Daarbovenop doe ik nog zijn boekhouding en hebben we nog een hobbyboerderij die ik alleen run... het zal wel zweten zijn in het begin om alles rond te krijgen op vlak van organisatie. [:22:]
Citeren

elske
Nieuw
Famisurfer sinds : 10/05/2008 Els, , 36 jaar
kinderen : geen!

16/05/2008 om 21:30:38

Hallo, Ik ben nu sinds 1.5 jaar thuis blijf mama en vind dat geweldig. Ik doe wel administratief werk voor een firma, maar doe dit thuis. Kan dus zelf kiezen wanneer ik dit doe. Ik heb momenteel 2 kindjes, jongen van bijna 7 en meisje van 14 mnd en we zijn volop bezig voor een derde erbij en misschien daarna nog wel 1. Ik verveel me zelden of nooit thuis, want mijn man is zelfstandig en die help ik ook waar ik kan met de administratie. 'k heb ook nog eens 2 honden dus echt wel genoeg om handen. Groetjes.
Citeren

imelda_marcos_2
Nieuw
Famisurfer sinds : 19/05/2008 Sofie, , 2021 jaar

19/05/2008 om 11:38:09

Ik heb een heel ontraditioneel huishouden, ik ben een échte carrierejager. Veel mensen veroordelen me daarover, maar dat neem ik er maar bij Ik heb ook een schat van een ventje, hij is blij met zijn werk enzo, maar jaagt totaal geen hoge functie na. Toen we besloten voor kindjes te gaan, was het dan ook snel beslist, mijn man werkt nu parttime, heeft een heel flexibele job en kan dus zijn uren zelf kiezen. Hij brengt de kids smorgens naar school en haalt ze savons af en op woensdagnamiddag is hij thuis. Het is er echt eentje uit de duizend, misschien eerder miljoenen, hij krijgt er zelf ook vaak commentaar op. En neen tis helemaal geen watje of een neurd ofzo hoor :) Ik verwacht ook helemaal niet van hem dat mijn kot gekuisd is als ik thuis kom of mijn eten op tafel staat hé. Want dat nemen mensen vaak aan wanneer je zegt dat je man minder werkt voor de kinderen. De rest van de huishoudelijke taken zijn ofwel uitbesteed ofwel verdeeld. En de dagen of momenten dat ik thuis ben, hou ik ook bewust helemaal vrij voor de kids en hem. Gsm af, de computer wordt niet opgezet en zelfs al vergaat mijn hele jobwereld, ik ben en blijf onbereikbaar op die momenten. Soms ben ik wel eens jaloers op mijn man, de kids hangen natuurlijk ongelooflijk hard aan hem en hij maakt veel leuke momenten mee (papa als hun eerste woordje, eerste stapjes, eerste zwemles enzovoort) maar langs de andere kant: als ik zou thuis blijven, zou ik doodongelukkig zijn (ik vond mijn zwangerschapsverlof al te lang duren) tja, je moet keuzes maken hé...
Citeren

Steetje
Nieuw
Famisurfer sinds : 12/03/2008 Stephanie, , 33 jaar

23/05/2008 om 20:36:51

Ik zou zo graag thuis blijven langs den ene kant, maar langs de andere kant, thuis blijven is echt stressen soms. Elke dag opnieuw hetzelfde doen... [:15:] [:18:] [:19:] [:20:] [:21:] [:22:] Echt soms om zot van te worden [:11:]
Citeren

Libbie
Nieuw
Famisurfer sinds : 19/05/2008 Peeters, , 2021 jaar

26/05/2008 om 14:38:08

Amai, ik denk dat ik ook serieus zot zou worden als ik hele dagen thuis zou zitten. Ik werk parttime: ik werk op dinsdag, woensdag en donderdag. Ik heb lang getwijfeld of ik die woensdag niet zou omruilen voor maandag of vrijdag, maar uiteindelijk heb ik het toch niet gedaan. Ik heb gedaan om half vier en woon niet ver van mijn werk dus om vier uur ben ik thuis. Op woensdag moeten de kids dus zo'n vier uurtjes bij een onthaalmoeder blijven en eigenlijk vinden ze het daar wel leuk. Die maandag en die vrijdag gebruik ik het huishouden te doen en op die manier ben ik tijdens de week 's avonds wanneer de kids thuis komen van school ook echt beschikbaar voor hen!
Citeren

Steetje
Nieuw
Famisurfer sinds : 12/03/2008 Stephanie, , 33 jaar

30/05/2008 om 16:29:24

In augustus moet ik wel weer gaan werken, dan heb ik een jaar halftijds tijdskrediet, das 1 jaar dat ik maar 15 uur per week moet werken [:13:] Na dat jaar ga ik gewoon part-time gaan werken [:1:] [:12:]
Citeren

Mamamimi
Nieuw
Famisurfer sinds : 23/02/2007 Mimi, , 2021 jaar

15/06/2008 om 20:55:35

Ik weet het zo niet... Vroeger dacht ik ook altijd dat ik niet zou willen thuisblijven maar nu twijfel ik soms... We zijn aan het proberen voor een 2de kindje en als dat er is, wil ik misschien toch wel parttime gaan werken... Ik denk dat veel moeders tegenwoordig wel bijna moeten gaan werken omdat het anders financieel moeilijk is maar als velen echt konden kiezen, weet ik niet of ze nog fulltime zouden werken
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden, …
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Ballonnenclown Nono
5% korting op vertoon van Famidookaart...
Ballonnenclown Nono
5% korting op vertoon van Famidookaart...
Cap Bohan
15%...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341