Thuisblijvende mama's

mver
Nieuw
Famisurfer sinds : 16/04/2007 mirella, , 2021 jaar
kinderen : geen!

16/04/2007 om 11:49:57

Hallo, Voor een reportage (mooie foto + gesprek) ben ik op zoek naar mama's die er bewust voor kiezen om thuis te blijven bij de kinderen. Wie is zo'n blije huismoeder en wil meewerken ? Stuur me dan snel een mailtje : mirella.verbeken[AT]persgroep.be Bedankt! Groet, Mirella
Citeren

Gast
Nieuw

04/05/2007 om 15:25:25

Zo ganse dagen thuis zitten. Ik zou er juist deprie door worden denk ik
Citeren

hartje
Nieuw

11/05/2007 om 12:30:27

Ik ook, Na de bevalling heb ik een half jaar thuisgebleven, en dat was meer dan genoeg. Niet dat ik mijn zoontje niet graag zie, maar ik moet echt onder de mensen komen. Toch bewonder ik de mama's die dit wel kunnen.
Citeren

Els
Nieuw

11/05/2007 om 13:05:05

Hallo Ik ben zeer blij dat ik zelf mijn kinderen kan opvoeden in plaats van te gaan werken . Alles is zo mooie hoe ze zich ontwikkelen van de eerste stapjes enz. Ja je hebt altijd dagen dat het iets minder gaat , maar dat heb je ook als je gaat werken ! Nu ben ik ook blij dat ik thuis ben want mijn zoontje heeft de waterpokken en als ik dan aan het werk was komt er veel meer bij kijken voor alles te regelen . En ganse dagen thuis zitten is niet je kunt vanalles doen winkelen ; familie bezoeken enz... het is gewoon hoe je het zelf bekijkt maar ik heb er zeker geen spijt van ik zo het direct opnieuw doen !!! groetjes Els & Jonas & Arno [:1:]
Citeren

rubystar
Nieuw

15/05/2008 om 15:22:23

Hallo, ik ben mama van 2 kindjes, Kylian 2j9m en Caitlin 10m. na de geboorte van mijn tweede besloot ik om te stoppen met werken om voor hun opvoeding in te staan. Maar het is niet makkelijk. Ik ben nu opnieuw volop aan het solliciteren. ik voel me leeg en nutteloos als ik thuis ben. ik heb geen zin om iets te doen. mijn huis ligt er nu minder net bij dan toen ik ging werken. En nee, ik ben niet depressief, maar het zou er wel van komen... [:11:]
Citeren

nijntje_lief_konijntje
Nieuw
Famisurfer sinds : 28/04/2008 Kristien, , 47 jaar

15/05/2008 om 15:39:49

Ik werk als kapster(half-tijds) en als ik thuis kom, kan ik genieten van de rust en kalmte om alles in orde te brengen. Maar een voltijdse huismoeder zou ik niet kunnen zijn. Ik kom veel te graag onder de mensen, ik heb dat zelfs nodig. En 'rubystar' goeie moed bij het vinden van een toffe job!
Citeren

Madeliefje
Nieuw
Famisurfer sinds : 05/05/2008 margot, , 2021 jaar

15/05/2008 om 17:19:25

Langs één kant was ik toch blij dat ik terug mocht gaan werken hoor. Hele dagen thuis zitten is niets voor mij en op het werk voel ik me echt nuttig. Thuis is dat op een andere manier. vind het moeilijk om stil te zitten en niets te doen. ik moet bezig zijn...
Citeren

Musti
Nieuw

15/05/2008 om 20:24:21

Als we het ons echt financieel zouden kunnen permitteren, zou ik dat misschien wel tof vinden om thuis te blijven. Maar als het dan is om iedere euro in 2 te bijten en toch nooit met de kinderen op stap te gaan (want geef toe, als je je neus buitensteekt, kost het geld), dan ga ik liever werken. ik doe mijn werk trouwens heel graag maar ik zou dan misschien iets relaxer zijn...
Citeren

Jufked
Nieuw

16/05/2008 om 17:26:40

Ik ben nu iets meer dan 3 jaar thuisblijfmama geweest voor onze 3 kindjes. (in die drie jaar heb ik eventjes 3 maanden terug gewerkt, ik ben kleuterjuf). Tijdens mijn twee laatste zwangerschappen moest ik zowiezo thuisblijven, dus ik heb voor mijn eerste dochtertje zelf voltijds kunnen zorgen vanaf haar 7 à 8 maanden. Dat vond ik wel zalig want zo moest ik al die eerste belangrijke mijlpalen niet missen. En na de geboorte van ons tweede dochtertje heb ik nog borstvoedingsverlof bijgenomen en zij was 5 maanden toen ik terug fulltime ging werken, maar na 3 maand bleek ik terug zwanger en moest ik weer thuisblijven. En dat was soms wel zwaar, zo 2 kleine peuters in huis en dan nog zwanger. Volgende maand ga ik dus na 3 jaar terug fulltime werken, maar voor 4 weken want dan is het terug grote vakantie. Maar ik ben wel blij dat ik terug kan gaan werken, want ik mis vooral de sociale contacten thuis en ik wil ook wel eens eindelijk terug iets anders dan elke dag opnieuw het huishouden doen en voor de kids zorgen. Volgend schooljaar ga ik deeltijds werken omdat ik er ook nog wil zijn voor onze kids en nog tijd wil hebben om mijn huishouden te kunnen doen. Ik heb er echt wel van genoten om zelf voor mijn kids te kunnen zorgen maar soms werd het me ook wel eens teveel. Ik denk dat partime echt ideaal is voor mijzelf. Groetjes
Citeren

jufked
Nieuw
Famisurfer sinds : 16/05/2008 Debbie, Balen, 44 jaar

16/05/2008 om 17:33:19

Ik ben nu iets meer dan 3 jaar thuisblijfmama geweest voor onze 3 kindjes. (in die drie jaar heb ik eventjes 3 maanden terug gewerkt, ik ben kleuterjuf). Tijdens mijn twee laatste zwangerschappen moest ik zowiezo thuisblijven, dus ik heb voor mijn eerste dochtertje zelf voltijds kunnen zorgen vanaf haar 7 à 8 maanden. Dat vond ik wel zalig want zo moest ik al die eerste belangrijke mijlpalen niet missen. En na de geboorte van ons tweede dochtertje heb ik nog borstvoedingsverlof bijgenomen en zij was 5 maanden toen ik terug fulltime ging werken, maar na 3 maand bleek ik terug zwanger en moest ik weer thuisblijven. En dat was soms wel zwaar, zo 2 kleine peuters in huis en dan nog zwanger. Volgende maand ga ik dus na 3 jaar terug fulltime werken, maar voor 4 weken want dan is het terug grote vakantie. Maar ik ben wel blij dat ik terug kan gaan werken, want ik mis vooral de sociale contacten thuis en ik wil ook wel eens eindelijk terug iets anders dan elke dag opnieuw het huishouden doen en voor de kids zorgen. Volgend schooljaar ga ik deeltijds werken omdat ik er ook nog wil zijn voor onze kids en nog tijd wil hebben om mijn huishouden te kunnen doen. Ik heb er echt wel van genoten om zelf voor mijn kids te kunnen zorgen maar soms werd het me ook wel eens teveel. Ik denk dat partime echt ideaal is voor mijzelf. Groetjes
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden, …
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Ballonnenclown Nono
5% korting op vertoon van Famidookaart...
Archeosite en Museum van
Korting van 10% voor de eigenaar en op vertoon van de Famido...
Karpediem
gratis vormpje om thuis mee verder te experimenteren...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341