16/05/2008 om 17:26:40
Ik ben nu iets meer dan 3 jaar thuisblijfmama geweest voor onze 3 kindjes. (in die drie jaar heb ik eventjes 3 maanden terug gewerkt, ik ben kleuterjuf). Tijdens mijn twee laatste zwangerschappen moest ik zowiezo thuisblijven, dus ik heb voor mijn eerste dochtertje zelf voltijds kunnen zorgen vanaf haar 7 à 8 maanden. Dat vond ik wel zalig want zo moest ik al die eerste belangrijke mijlpalen niet missen. En na de geboorte van ons tweede dochtertje heb ik nog borstvoedingsverlof bijgenomen en zij was 5 maanden toen ik terug fulltime ging werken, maar na 3 maand bleek ik terug zwanger en moest ik weer thuisblijven. En dat was soms wel zwaar, zo 2 kleine peuters in huis en dan nog zwanger.
Volgende maand ga ik dus na 3 jaar terug fulltime werken, maar voor 4 weken want dan is het terug grote vakantie. Maar ik ben wel blij dat ik terug kan gaan werken, want ik mis vooral de sociale contacten thuis en ik wil ook wel eens eindelijk terug iets anders dan elke dag opnieuw het huishouden doen en voor de kids zorgen.
Volgend schooljaar ga ik deeltijds werken omdat ik er ook nog wil zijn voor onze kids en nog tijd wil hebben om mijn huishouden te kunnen doen.
Ik heb er echt wel van genoten om zelf voor mijn kids te kunnen zorgen maar soms werd het me ook wel eens teveel.
Ik denk dat partime echt ideaal is voor mijzelf.
Groetjes
Citeren