help, mijn kinderen hebben hobby's

Michael
Nieuw
Famisurfer sinds : 13/03/2007 Michael, Blankenberge, 50 jaar
kinderen : geen!

13/03/2007 om 18:36:55

Mijn zoontje van 9 gaat n keer per week zwemmen en gaat n keer per week naar de drumles. Mijn dochtertje van 6 gaat n keer per week naar de dansles. Beide hebben (gelukkig) veel vriendjes in hun klas...wat meebrengt dat ze bijna om de andere week ergens op een verjaardagsfeestje gevraagd worden. Op den duur bezorgen hun agenda's me meer stress dan ik al heb op kantoor. Zijn er ouders die me tips kunnen geven om hier vlotter mee om te gaan ? Ik wil mijn kinderen geen hobby's of sociale gelegenheden ontzeggen maar het moet allemaal haalbaar blijven. Dus : help !
Michael...op z'n Engels !
Citeren

ik-ben-jules
Nieuw

16/03/2007 om 19:55:39

inderdaad niet makkelijk h! Tegenwoordig moeten we al super timemanagers zijn gewoon om ons huishouden te kunnen runnen! Ik probeer te zorgen dat de buitenschoolseactiviteiten een beetje op elkaar afgestemd zijn: ik bedoel: op dezelfde dag, rond hetzelfde uur. Zo vermijd je dat je elke dag van de week wel ergens moet zijn. Of zijn er geen mede-lesgenootjes met wiens ouders je een soort beurtrol kan afspreken? Vriendjes in de buurt ofzo? Zodat die ouders de ene week en jij dan de andere week moet rijden ofzo? Kleine extra moeite voor de chauffeur van dienst, maar wl een chauffeurvrije week voor de andere?
Citeren

annet_v
Nieuw
Famisurfer sinds : 27/02/2007 Annet, , 2021 jaar

21/03/2007 om 8:04:27

Indien mogelijk, zou ik ook opteren voor een beurtrolsysteem ivm het heen en weer rijden. Een grote huishoudkalender in de keuken is ook al een prima hulp, als iedereen (voor de kindjes doe je het best zelf) zijn afspraken hierop noteert, is het voor iedereen duidelijk wie wanneer waar moet zijn. Je kan misschien voorstellen van n vaste dag voor het gezin te houden, op die dag mag er niets geregeld worden, dan blijven jullie gezamelijk thuis. en verder zou ik bv ook even met je vriendin/vrouw op een vaste dag aan het begin van de week samen zitten om de praktische kant vast te leggen: wie haalt wie wanneer op (schrijf dit bij op de huishoudkalender! zo is er nooit verwarring :) ) enzoverder... in het begin is dit een beetje "werk" omdat je het niet gewoon bent, maar eens het routine is, bespaart het je uiteindelijk een hele hoop kopzorgen!
Citeren

Hanna
Nieuw
Famisurfer sinds : 03/03/2007 Johanna, , 2021 jaar

25/03/2007 om 23:45:39

Ja zonder de kalender die bij ons in de keuken hangt zou het hier ook allemaal niet zo vlot lopen! We proberen voor de hobby's van de kinderen te zorgen dat ze zoveel mogelijk kunnen meerijden met anderen en we gaan dan zelf ook regelmatig andere kinderen ophalen die meegaan naar de notenleer en de voetbal. Ik vind dat eigenlijk maar normaal, maar er zijn natuurlijk altijd zo van die ouders die het maar niet schijnen te snappen.
Citeren

Michael
Nieuw
Famisurfer sinds : 13/03/2007 Michael, Blankenberge, 50 jaar

28/03/2007 om 17:12:23

Bedankt dames, Een kalender in de keuken is een goed idee. Mijn vrouwtje en ik staken alle "to do's" in onze gsm en dat leidde soms tot hilarische en chaotische taferelen. Alle 5 minuten kwam er uit gepiep uit handtassen en jaszakken. Een kalender zal een hoop minder lawaai maken :-)
Michael...op z'n Engels !
Citeren

annet_v
Nieuw
Famisurfer sinds : 27/02/2007 Annet, , 2021 jaar

29/03/2007 om 8:49:24

haha! dat denk ik ook ja :)
Citeren

ik-ben-jules
Nieuw

29/03/2007 om 10:44:30

haha! kan me voorstellen wat een chaos met al die afgaande gsm alarmen grappig! succes met de keukenkalender!!!
Citeren

mamafietje
Nieuw
Famisurfer sinds : 11/02/2007 Sofie, Wevelgem, 46 jaar

29/03/2007 om 20:07:32

tip: maak dat je op de datum genoeg kan bijschrijven, zo kunnen jullie eigen 'uitjes' er ook bij!!! Of gebruik per persoon een kleur: zeker opvallend en duidelijk voor iedereen (als je kids dan al oud genoeg zijn dat ze het kunnen lezen!!)
Citeren

Hanna
Nieuw
Famisurfer sinds : 03/03/2007 Johanna, , 2021 jaar

29/03/2007 om 23:41:15

De vraag is alleen elk jaar opnieuw: waar vinden we een kalender waarop genoeg plaats is voor alle activiteiten [:4:]
Citeren

mamafietje
Nieuw
Famisurfer sinds : 11/02/2007 Sofie, Wevelgem, 46 jaar

30/03/2007 om 21:05:55

Ik maakte die zelf met microsoft office publisher, denk ik!!! Ja, is zo, ik keek het net na!! En die kan je elk jaar weer uitprinten en aan het jaar aanpassen. Succes...
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Studiebegeleiding Minerva
Promotie: 50 euro korting bij aankoop van 10 lesuren(aanbod ...
Ollevier en Co
Gratis 1 koffie op vertoon famidookaart....
Waterburcht Pietersheim
€ 2,00 i.p.v. € 2,50 per volwassene € 6,0...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341