Nog mensen met kinderen met ADHD

Livia

24/01/2007 om 19:49:19

Hallo, we hebben vorige week te horen gekregen dat onze zoon ADHD heeft. Dat was best wel even slikken... (hoewel het natuurlijk ook geen complete verrassing was maar toch) Natuurlijk zijn er ergere dingen en ga ik er alles aan doen om hem te helpen. Maar mijn man lijkt het moeilijker te hebben met dit nieuws. Ik vind dat hij sindsdien hard is voor onze Jochen. Ik weet niet goed hoe ik hem moet helpen om dit te verwerken... Zijn er mama's die mij tips kunnen geven die al meer ervaring hebben met ADHD?
Citeren

Patricia

25/01/2007 om 12:31:12

Mijn buurjongen heeft ADHD en iedereen vindt het een zalig kereltje! Altijd zo vrolijk en energiek! Het is ook een echte deugniet.
Citeren

Livia

30/01/2007 om 19:24:32

Kinderen met ADHD zijn niet per definitie vervelende kinderen, integendeel... maar vind wel dat ze meer energie vergen...
Citeren

Gast

31/01/2007 om 5:39:30

dag livia snap best dat jullie beide er moeilijk mee hebt dat is de eerste fase voor de aanvaarding van jou kind dat hij dat heeft vindt eigenlijk wel raar dat ze dat jou zeggen maar niet zeggen hoe het verder moet terwijl er hulpverleening bestaat hoe je dat allemaal kan opvangen en ook in welke mate dat hij adhd heeft want er zijn verschillende catogorieen in vindt het best jammer dat jou man nu zo doet tegen je zoon maar praten en ondersteuning zoeken dat is de raad die ik jou kan geven ik ben zelf vader van vier kinderen waar twee ook moeilijk meegaat hopelijk ben je daar mee geholpen
Citeren

Bart
Nieuw
Famisurfer sinds : 13/03/2007 Bart, , 47 jaar
kinderen : geen!

22/03/2007 om 18:59:00

Vroeger -en dan bedoel ik nog niet zo lang geleden- had men geen naam voor ADHD. Het lijkt wel alsof men tegenwoordig voor elk half symptoom een griezelige naam bedenkt en er ouders de stuipen mee op het lijf jaagt. Jouw Jochen is niet ziek, hij gaat gewoon anders om met z'n energie ! Maak er geen groter probleem van dan het is, ADHD is maar een etiket !
Bart
Citeren

carin
Nieuw
Famisurfer sinds : 30/03/2007 carine, , 51 jaar

13/04/2007 om 10:44:39

Adhd kan je omschrijven als: chaos in je hoofd! op jonge leeftijd heeft een kind er niet zo veel problemen mee...om latere leeftijd wordt het wel moeilijker ivm studies nl. geconcentreerd studeren en de les volgen...immers het kind wordt afgeleid door allerlei factoren: een mug die voorbij zoemt...de vlieg buiten, schuifelen van een medeleerling....lawaai op de speelplaats...dat alles stoort een ADHD'er dan heb je nog het feit dat ze constant berispt worden: zit stil, let op, stoor niet! hun hersenen verwerken niet op dezelfde manier informatie, tis letterlijk een chaos en alle informatie wilt er dezelfde tijd uit....ipv relevante informatie het eerst
Citeren

tweelingmama
Nieuw
Famisurfer sinds : 10/05/2007 CONNY, , 42 jaar

10/05/2007 om 19:49:59

spijtig ik kan je ook niet helpen mijn zoontje heeft type 2 van autisme.
mama van jonas, jens en jelle
Citeren

leftiakus
Nieuw
Famisurfer sinds : 17/06/2007 NANCY, , 40 jaar

17/06/2007 om 13:52:58

Beste Livia, Ik heb een nichtje met adhd, en bij haar is het een zeer ernstige vorm, ook medicatie helpt niet altijd even goed Maar toch is ze soms echt superlief en kan je dan echt genieten van haar. Buren kijken soms wel wat raar naar haar maar daar trekken we ons niets meer van aan. Ook mijn vriend heeft ADHD dus ook bij volwassenen komt dat wel nog voor, hij wordt ook geholpen met medicijnen en alles gaat nu beter. Hou de moed erin, en geef je zoon vooral veel beloningen voor al de goede dingen die hij doet. Ik zou ook wel alles positief aan je kunnen zeggen, maar uit ervaringen weet ik dat het niet altijd even gemakkelijk gaat zijn. Veel sterkte en moed en onthoud je liefde voor je zoon kan wonderen doen en veel geduld. Vele groetjes [:8:]
Citeren

elize
Nieuw

18/06/2007 om 21:02:22

hallo, Ik ben mama van twee meisjes, twee en n jaar oud. Niet mijn kinderen hebben adhd maar wel mijn man. Waarschijnlijk zullen mijn dochters ook later adhd krijgen want het is erfelijk bepaalt. Het is niet gemakkelijk soms om te leven met een man die adhd heeft, hij is supper actief, maar vergeet veel, kan zich niet concentreren, springt van het ene naar het andere en ook werk behouden is voor hem moeilijk. Maar waar hij het meest last van heeft is het feit dat men niet zo vroeg de juiste diagnose gesteld heeft waardoor hij veel in zijn jonge jaren verkeerd begrepen werd, een rotkind was etc... daarom aub erken het probleem en werk er samen aan, dan komt het wel goed!!! Heb een boek hier in huis waar we al veel aan gehad hebben: hulpgids adhd van edward hallowell en john ratey, echt een aanrader. het boek belicht alle punten van adhd en handige tips, ook voeding, medicatie etc.. veel succes!
Citeren

Gast
Nieuw

02/08/2007 om 22:09:38

Bij de organisatie: ZIT STIL kan je veel info krijgen , ook brochures, voordrachten,... Structuur bieden= gouden tip
Citeren

Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden,
Ik zoek
een adres!

Mijn kortingen
Karpediem
gratis vormpje om thuis mee verder te experimenteren...
Cap Bohan
15%...
Het Leerhof
Welkomstdrankje met koekje/snoepje bij aankomst Gratis baby...
Meer kortingen [+]

Fatal error: Call to undefined method famiweb::close() in /var/vwww/vhosts/famidoo.be/httpdocs/famidoo/forum_nl/fmessages.php on line 2341